Post-apokalyptické old-school RPG od vývojárov so sídlom v austrálskom Torquay je zasadené do ich divokej a vyprahnutej domoviny, presnejšie do západnej oblasti Wheatbelt, ale v značne dezolátnom stave. Ambície pripomenúť pôvodné diely série Fallout štúdio nezaprie, avšak gameplay prvky môžu zaujať aj fanúšikov estónskeho Disco Elysium (2019). Hráč je totiž postavený cez časté dilemy a hru sprevádza systém morálky, ktorý sa odvíja od hráčových volieb počas hry, čo samozrejme určuje ďalší vývoj príbehu a tvaruje jednotlivé postavy, ktorých môže byť v partii až pätica. Všetko v závislosti na politických a filozofických smeroch jemu vlastných, alebo questy možno často riešiť práve výberom vhodných dialógov, nie nutne násilím. Ba čo viac, hra by mala byť možno dohrať bez jediného zabitia.
Ako už bolo povedané, hrateľnosťou ide o old-school izometrickej RPG evokujúcej staré klasiky napríklad od Interplay Productions. Jednotlivé postavy sa môžu radiť k niekoľkým druhým triedam, kedy každá z nich disponuje unikátnymi schopnosťami. Všetky sú samozrejme upraviteľné. Samotné boje potom prebiehajú v ťahovej party-based forme. Nemalú súčasť potom hrá aj prostredie a tvorcovia údajne kládli veľký dôraz na vyobrazenie austrálskej divočiny, teda pokiaľ vás zaujíma, či v hre stretnete klokany, odpoveď znie áno. Všetko je však okorenené post-apokalyptickým zasadením. Herný svet je spracovaný ako súbor menších či väčších osád, ktoré spájajú nahrávacie obrazovky. Každé z týchto sídiel sa potom stretáva s inými problémami a požiadavkami, ktoré je dobré vypočuť a zapracovať na ich úspešnom splnení, aby ste jednak načerpali potrebné skúsenostné body a mohli sa posunúť o kus ďalej v príbehu ako takom. Neustále sú pred vás kladené dilemy, ako sa v danej chvíli zachovať, či herným postavám veriť na prvú dobrú alebo nie a či nie je ľahšie niektoré situácie riešiť radšej hrubou silou ako vedrom argumentov. Na vašej púti tiež nebudete sami. Postupom času sa vaša partia solídne rozrastie a tým tiež vzrastá riziko, že nie všetci členovia musia nutne súhlasiť s vašimi postojmi a reakciami, čo vyvoláva neustály pocit neistoty, či ste predsa len nemali urobiť niečo inak.
Ak si primyslíme relatívne pekný vizuál, nie nepodobný tomu z pôvodných Falloutov, mohlo by sa zdať, že Broken Roads oplývajú pomerne inovatívnymi hernými mechanizmami a tlak na filozofické prvky by mohol byť tým pravým osviežením v žánri. Bohužiaľ, po hlbšom skúmaní hry musím povedať, že ten efekt úžasu a nadšenia sa nakoniec nedostavil. Za to môže predovšetkým veľa nelogických situácií, na ktoré počas priechodu hrou celkom iste narazíte a všetko vo finále pôsobí ako pomerne chaoticky pospájaný príbeh, poprípade herná náplň, ktorá s ním bezpochyby tesne súvisí. Jednotlivé questy sa síce snažia tváriť tak, že dávajú úplný zmysel, ale väčšinou to tak nie tak celkom je a stane sa, že hoci sa snažíte viac a myslíte si, že ste danú úlohu bez väčších nástrah splnili, opak je pravdou a jediné, čím si môžete byť istí je, že nič nie je, ako sa na prvý pohľad môže zdať. Občas sa tiež ocitnete v situácii, ktorá vďaka rýchlemu strihu nemá ten správny efekt a nepridá ani na faktore pochopenia, čo sa vlastne deje a prečo. Aby sme však skončili v pozitívnom duchu, tak audiovizuálna stránka hry je veľmi ľúbivá, grafika pomerne slušne vystihuje Austráliu v podobe, v akej by sa po nejakej tej apokalypse mohla nachádzať a aj hudobný podkres rozhodne neurazí. Avšak, čo robí hru hrou je obvykle hrateľnosť, ktorá síce nie je vyložene zlá, ale myslím si, že si autori odhryzli pomerne veľké sústo a nedokázali všetko naplánované pospájať do bezchybne fungujúceho systému, čo je rozhodne škoda. Ak by ste aj napriek tomu chceli svet Broken Roads navštíviť, asi by som vyčkal na nejakú väčšiu zľavu, pretože aktuálne sa hra predáva na Steame za nejakých 30 EUR, ktoré možno do tohto žánru investovať podľa môjho aj oveľa lepšie.
Hra vyšla na: Xbox Series X a Series S, PC, PlayStation 5.
-
Žáner: Taktické RPG.
-
Multiplayer: Nie.
-
70%
Hodnotenie
Broken Road je kontroverzné taktické RPG. Má svoje chyby a nie je ich málo, ale má aj perfektnú atmosféru Austrálskeho buša a príjemnú grafiku. Nehrá sa zle a ak máte podobné hry radi, možno sa prekvapivo dobre zabavíte, len nemajte veľmi vysoké očakávania.
Autor – Lukas