EARLY ACCESS VERZIA
Ak ste hrali hry ako Hexen 2, Unreal a Quake 1, tak sa budete cítiť pri hre Wrath ako keby ste sa preniesli v stroji času do druhej polovice 90tych rokov. WRATH: Aeon of Ruin sa totiž spomenutými klasikami FPS žánru výrazne inšpiruje.
V prvom rade som zažil pri hre obrovský šok, keď som sa s postavou začal hýbať. Tá rýchlosť pohybu ako keby ste mali v zadku turbo už v dnešných hrách nie je bežná a mal som veľmi veľký problém si na to turbo zvyknúť a hlavne zo začiatku som stále narazil niekam do steny. Vlastne som si ani nezvykol, lebo aj posledná smrť v hre bola kvôli tomu, že som sa zľakol nepriateľa, ktorý sa objavil priamo predo mnou na úzkom moste a ja som začal v tej rýchlosti cúvať a kvôli raketovej rýchlosti hlavného hrdinu som zletel z mosta priamo do lávy. Nasledoval respawn o niekoľko minút a o niekoľko desiatok nepriateľov naspäť. Niekto na to nebude mať trpezlivosť, lebo Wrath nie je ľahká hra a predkladá pred hráča celkom zákerné prekážky a ak si to spojíte s tou neovládateľnou rýchlosťou, občas proste zaškrípete so zubami.
Príbeh ani netreba spomínať, lebo ide vlastne len o to, že ste sa objavili v umierajúcom svete, v ktorom máte zničiť strážcov starého sveta. Hra sa nachádza zatiaľ v Early Access verzii a teda nie je dokončená a chýba jej aj veľa obsahu. Obsahuje momentálne 1 hlavný svet, 5 hotových úrovní z hry, 6 zbraní, 6 artefaktov, 11 druhov nepriateľov a ponúka tak veľmi dobrý pohľad, čo od hry čakať. Tvorcovia chystajú v lete 2021 vydať kompletnú verziu hry, v ktorej by mali byť 3 hlavné svety, 15 levelov, 10 artefaktov, 9 zbraní, 15 druhov nepriateľov a bossov, multiplayer a podporu módov.
Graficky sa hra podobá na prvého Quaka, ale samozrejme vypadá Wrath lepšie a prostredia sú atmosférické. Zaujal aj design nepriateľov a zamrzí momentálne možno len ich počet, lebo tých druhov nie je veľa a často sa striedajú. V každom prípade sú však niektorí nepriatelia vymyslení tak, že ich pre ich zákernosť nebudete radi stretávať a hlavne rýchli zubatí zombíci mi dokázali vždy zdvihnúť adrenalín. Zbrane nepôsobia zle, ale okrem dvojhlavňovej brokovnice ma žiadna výrazne nezaujala. Jedná sa o takú tú klasiku – sekáčik na blízko, slabá, ale presná pištoľ, silná, ale pomalá brokovnica, rýchla zbraň podobná guľometu, len miesto nábojov strieľa kolíky a podobne. Zatiaľ teda žiadna výrazná a zaujímavá zbraň, čo je určite škoda. Strieľanie ale v hre baví a o to tu ide najviac, aj keď s tou veľkou rýchlosťou je občas veľmi ťažké nepriateľov trafiť, lebo ich streľba je veľmi presná a tak sa musíte pravidelne aj uhýbať.
Jednoducho ak máte radi staré FPS klasiky, určite skúste aj Wrath, zatiaľ síce nemám pocit, že by tu vznikala nová klasika a hry z ktorých si berie inšpiráciu neprekonáva, ale bavil som sa pri nej celkom dobre. Určite vyskúšam aj hotovú verziu hry, ktorá by mala vyjsť v lete. Hra je dostupná na PC na Steame v Early Access.
Hra zatiaľ vyšla na: PC – Early Access (chystajú sa aj verzie Xbox One, Nintendo Switch a PS4)
-
Žáner: Akčná FPS.
Herná doba: Uvidíme.
Multiplayer: Zatiaľ nie (pri full vydaní by však mal byť).
Na aké hodnotenie zatiaľ hru vidím? 75%