Hellbound sa hrdo hlási k takým klasikám ako je Doom, Quake, Serious Sam alebo Duke Nukem 3D a tvorcovia tejto FPS chceli priniesť moderným hráčom chuť týchto kultových hier. To však vôbec nevyšlo, no aj napriek tomu sa nejedná o úplne márnu strielačku a ak ste veľkým fanúšikom FPS hier, tak vás to možno na chvíľu zabaví. Hra uspela na Kickstarteri vážne len o chlp a takmer sa nezaplatila. Tvorcovia zo Sailbot Studios požadovali sumu $40,000 a nakoniec získali $41,528, čiže naozaj to prekročili len o chlp, ale samozrejme sa to cení a mohli si vytvoriť svoju vlastnú hru.
Tá nie je úplne márna, no nie je to ani žiadny titul, ktorý si treba zahrať. Hellbound je totiž najviac podobné hre Serious Sam, ale odmyslite si veľa druhov nepriateľov, odmyslite si viacero hudobných skladieb, odmyslite si zábavné strielanie a bossov a ostane vám Hellbound. FPS v ktorej je síce hláškujúci hlavný hrdina na štýl Dukema Nukema, ale okrem pár hlášok, ktoré sú viacmenej citované z filmov alebo iných hier veľmi zaujímavý nie je a v momente po dohraní hry zapadne a už si na neho nikdy nespomeniete. Prejdime ku strielaniu, čo je alfou a omegou FPS hier a to sa síce ako tak podarilo a nie je to úplná nuda, nuda je však všetko okolo. V hre používate totiž úplne klasické zbrane, len majú iný dizajn. Jedná sa však o klasickú pušku/samopal, brokovnicu, guľomet či raketomet. Absolútne bez nápadu a k tomu si pripočítajte asi tak 3 druhy nepriateľov, ktorí sa striedajú celou hrou. No, nevychádza mi z toho práve extra zábava a veru ani nie je. Na konci levelu je buď koniec len tak, že ani neviete, že ste to už prešli alebo tam máte miesto bossa vlny nepriateľov podobne ako pri už spomenutom Serious Samovi. Znovu teda bez nápadu. Jedine na konci hry si zabojujete proti bossovi, ktorý je však úplná kopírka bossa cyberdemona z hry Doom 2016.
Prostredia by to mohli aspoň trochu vylepšiť, ale ani tie nie sú zaujímavé a vypadajú úplne fádne. Je to lávová planéta a tak všade tečie láva a akurát ste raz niekde na piesku a inokedy zas niekde v starovekých ruinách. Prostredia sú obrovské a prázdne a síce je pohyb postavy dostatočne rýchly, nie je to veru veľká zábava sa po tých mapách špacírovať. Veľký problém je aj s tým, že často z nejakých plošín spadnete do lávy či niekam na nižšie poschodia a potom musíte znovu všetko prebehnúť. Graficky to nevypadá dobre a je to celé bez dobrého nápadu. Ani raz som si nepovedal, že aha, tak toto tvorcom vyšlo. Čudoval som sa celú hru, ako niečo takéto mohlo v dnešnej dobe vzniknúť a to mám všetky tie FPS kultovky fakt rád a rád si zahrám podobné strielačky aj v dnešnej dobe, ale musia obsahovať aspoň zaujímavé zbrane, viac nepriateľov, fajn prostredia, epické boje s bossmi a podobne. Hellbound má len to, že si poviete, že to strielanie nie je také zlé a to je asi tak všetko. Hra je veľmi rýchlo repetetívna, ale našťastie trvá len hodinku a pár minút. Hru neodporúčam, zahrajte si ju jedine ak sa nudíte a všetky lepšie FPSky ste už hrali. Hra vyšla na PC.
Hru vytvorili
-
40%
Hodnotenie
Hellbound je úplne priemerná až podpriemerná FPS, ktorú si zahrajte len vtedy, ak ste už všetko lepšie hrali a vážne nemáte čo hrať. Málo nepriateľov, prostredia a zbrane bez nápadu a otravné behanie po veľkých mapách. Hru prejdete za hodinku a pol a aj za tak krátku dobu to má veľmi repetetívnu hrateľnosť plnú otravnej lávy všade kam sa pozriete.
Autor – Rado