Griefhelm je vlastne klon inej indie hry s názvom Nidhogg. Prečo klon? Lebo hra odkukala hlavnú mechaniku a vlastne aj štýl hrania. Nidhogg je už akýmsi malým kultom medzi fanúšikmi indie hier. Priniesol síce veľmi jednoduchú grafiku v bizarných prostrediach, ale jeho hlavná mechanika bola veľmi chytľavá a dobre vymyslená. Hra bola založená na šermiarskych súbojoch s troma postojmi a možnosťou hodiť meč. Mohli ste teda spraviť útok z hora, zo stredu alebo z dola a tak isto ste mohli aj útoky vykrývať a tak to bolo založené na veľmi rýchlych reakciách. Ak ste súboj vyhrali a protivníka zabili, tak ste mohli utekať z ľavej strany na pravú, aby ste sa dostali na koniec mapy, to však nebolo také ľahké, lebo protivník sa objavil znovu, ak ste ho znovu porazili, tak ste sa mohli znovu posunúť, ak však vyhral on, utekalo sa na vašu stranu. Veľmi jednoduchý koncept a vlastne geniálny a právom si hra našla dostatok priaznivcov.

Griefhelm tento štýl hrania prebral, ale samozrejme pridal aj vlastné nápady a do istej mieri to vylepšil. Môžete si zahrať kampaň, na ktorej sa posúvate po mapke, na ktorej sa menia prostredia cez pláž po bojové pole, hrad a podobne. Môžete si vybrať z viacerých ciest, na ktorých máte vyznačenú aj obtiažnosť protivníkov a máte ukázanú aj odmenu. Tou môže byť perk, ktorý môžete použiť na boj alebo postup kampaňou. Môžete získať ohnivý meč a zasiahnutý nepriateľ začne horieť a padne skôr, ďalej môžete získať výsadu, že pri prehratom duely neprídete o život a podobne. Ďalej môžete získať nejakú časť brnenia alebo novú zbraň. Môžete získať kozmetické vylepšenie na prilbu alebo inú zbroj, miesto meča sekeru alebo kopiju a podobne. Máte však 3 životy a ak ich na tejto ceste kampaňou miniete, musíte začať odznovu a môžete sa napríklad vybrať inou cestou. Herné štýly sú tu 3, prvý je z hry Nidhogg, ak teda nepriateľa porazíte, utekáte na koniec mapy, on sa však znovu objaví a znovu ho musíte poraziť ž kým nedobehnete na koniec jeho strany a nevyhráte. Máme tu však aj iné herné štýly a to napríklad akýsi turnaj na tri víťazstvá proti jednému alebo dvom protivníkom a je tu ešte aj horda, v ktorom musíte poraziť 3 vlny nepriateľov. Síce sa to stále nejak opakuje, ale tým, že sa striedajú prostredia, počty nepriateľov a iný je aj ich výzor či zbrane, tak to nie je až tak repetetívne, ako by sa mohlo zdať.

Podobne ako v Nidhoggu, aj tu máte tri postoje a to vrchný, stredný a spodný, k tomu viete ešte aj skákať a tak sa tu dajú kombinovať útoky. Pri bránení platí to isté, ak teda vystihnete útok nepriateľa, tak to vykryjete, ak to nevykryjete, tak vám uberie život alebo vás rovno zabije. Aj keď nie je umelá inteligencia práve najrozumnejšia, nie je to vždy jednoduché, lebo obtiažnosť je stále vyššia a občas aj protivníkov na vás uteká viac a tak sa musíte poriadne obracať. Hra sa dá hrať aj online proti živým hráčom, no čakanie na súboj je veľmi dlhé, lebo hráčov je menej, ako tvorcovia dúfali a veľký problém je v úderoch. Občas totiž nefungujú úplne tak ako by mali a niekedy vás nepriateľ trafí aj vtedy, kedy by nemal a podobne. Narúša to dosť online hru a možno aj to je jeden z dôvodov, prečo to takmer nik nehrá. Väčšia sranda musí byť na rozdelenej obrazovke a v lokálnej kooperácii až pre 4 hráčov. Vtom je možno hlavná sila tejto hry. Inak to totiž nie je až taká zábava, ako by sa mohlo zdať.

Grafika je síce zaujímavejšia ako v Nidhoggu a vypadá úprimne lepšie, no obsahuje aj veľa grafických bugov a síce sa na to nepozerá zle, kvôli grafike to nikto hrať nebude. Griefhelm nie je zlou hrou a určite dokáže zabaviť a ak ste veľkým fanúšikom šermovačiek a chcete si zabojovať s priateľmi, tak je to fajn voľba. Jedného hráča to však rýchlo omrzí aj napriek tomu, že sa to v kampani snaží byť pestré, ale aj keď sa zmení prostredie, hrateľnosť je vždy tá istá. Hra vyšla na PC na Steame.

Hru vytvorili:

Johnny Dale Lonack

  • 60%
    - 60%
60%

Hodnotenia

Griefhelm ponúka zábavnú šermovačku hlavne pre viac hráčov pri jednom PC. Online hra totiž nefunguje najlepšie a kampaň pre jedného hráča sa síce snaží byť rôznorodá, ale až tak sa jej to nedarí a stereotyp prichádza príliš rýchlo.

Autor – Rado