Je to tak, od roku 1986, kedy bol Alex Kidd in Miracle World prvýkrát vypustený do sveta v Japonsku, ubehlo už 35 rokov. Samozrejme sa jednalo o inšpiráciu legendárnou hrou Super Mario Bros. ktorá vyšla o rok skôr a dosiahla obrovský úspech. V Japonsku si Kotaro Hayashida povedal, že na to nadviaže, aj keď pôvodne sa už započali práce na hre v roku 1984, kedy mala byť hra hernou adaptáciou populárnej mangy Dragon Ball. Počas vývoja však vypršala licencia pre SEGU a tá rozhodla, aby vývojári hru prerobili. Celkovo bola hra po jej vydaní hodnotená veľmi dobre a aj spätne v rôznych retro hraniach ju kritici hodnotili veľmi vysoko. V roku 2020 bol oznámený remake hernou spoločnosťou Merge Games, ktorá vyvíja hry rôznych žánrov a má s vývojom bohaté skúsenosti.
Aký je teda remake tejto klasickej plošinovky? Páči sa mi, že je tu neustála možnosť prepínania dvoch verzií hry. Tej pôvodnej z roku 1986 a aj tej novej z roku 2021. Rozdiel je samozrejme v grafike obrovský. Kým tá pôvodná verzia je už v dnešnej dobe naozaj škaredá a vypadá veľmi jednoducho, tá nová verzia dostala pekný grafický vizuál. Aj keď je možno v tej novej až príliš bloom efektov, ale pozerá sa na ňu naozaj dobre. Prepracované je absolutne všetko, od postáv, cez nepriateľov až po objekty či prostredia. Do 8 bitovej grafiky sa môžete prepínať kedykoľvek chcete a častokrát je to naozaj zaujímavé na porovnanie. Neovplyvní to len vizuál, ale zmenia sa aj zvuky a hudba. Hrateľnosť ostala taká istá a teda Alex Kidd rozbíja kamene svojimi päsťami a tými ničí aj rôznych nepriateľov. Tých slabších zničí jediným úderom a tých väčších a silnejších treba udrieť viackrát. Je tu aj viacero súbojov s bossmi, ktoré sú buď bojové alebo sa jedná o súboj v hre kameň, papier, nožnice na 2 víťazné kolá. Postupne teda putujete rôznymi prostrediami, dokonca si aj zajazdíte na viacerých dopravných prostriedkoch, či je to vrtuľník, či vodný skúter. Ako prechádzate cez úrovne, zbierate mešce s peniazmi, za ktoré si potom v obchodíkoch na začiatku levelu môžete nakúpiť špeciálne vybavenie, z ktorých to najlepšie je rozhodne prsteň vďaka ktorému strieľate akési ohnivé gule a nemusíte tak nepriateľov ničiť na blízko.
Hlavným problémom hry je jej obtiažnosť. Z dnešného pohľadu je to už veľmi frustrujúce. Dotykové z=ony vašej postavy sú nejasné a často sa stane, že máte pocit, že sa vás nepriateľ vôbec nedotkol, no pri dotyku ste umreli. Áno je to tak, stačí jeden dotyk hocijakého nepriateľa a Alex na to umiera, minie sa mu život (dokopy máte 3 životy) a musíte začať danú pasáž odznovu. Ak však miniete všetky životy, celý level musíte ísť od začiatku. Samozrejme to nie je zlý nápad, ale tie dotykové zóny vašej postavy a naozaj každý jeden dotyk s nepriateľom je jednoducho frustrujúci. Niektoré úseky som opakoval do zblbnutia, čo je síce možno moja chyba, ale aj tak mi toto spracovanie vadilo. Veľký problém robí aj samotné ovládanie postavy a jej správanie, častokrát totiž skáčete cez maličké plošinky a pod vami sú pichliače, láva alebo kyselina a ak sa na plošinku netrafíte, umierate. Postava sa však občas veľmi divne šmýka a musíte na to dávať pri skákaní veľký pozor. No čo vám poviem, mal som často poriadne nervy.
Rozhodne je fajn, že sa dočkal Alex Kidd svojho remasteru, určite si nájde svoje publikum milovníkov retro plošinoviek, no pre novšiu generáciu, ktorá je už zvyknutá na prepracovanejšie ovládanie a zaujímavejší leveldesign to nemá až tak čo ponúknuť.
Hra zatiaľ vyšla na: PlayStation 4, Nintendo Switch, Xbox One, PC Xbox Series X a Series S, PlayStation 5.
-
Žáner: 2D plošinovka.
Multiplayer: Nie.
Hru vytvorili:
-
70%
Hodnotenie
Alex Kidd in Miracle World DX rozhodne nie je zlá plošinovka a poteší hlavne fanúšikov retro plošinoviek. Remake vypadá po grafickej stránke pekne a dobrým nápadom je aj možnosť si kedykoľvek prepínať verzie hry z pôvodnej z roku 1986 do tej novej a naopak. Hra však nemá práve najprepracovanejšie ovládanie a obsahuje kvôli tomu viacero frustrujúcich pasáží.
Autor – Rado