Prvé Age of Mythology vzniklo v roku 2002, kedy boli ešte stratégie na vrchole a veľmi dobre sa predávali. Aj kvôli tomu sa štúdio Ensemble, ktoré bolo založené v roku 1995 a má za sebou také pecky ako séria Age of Empires, pustilo do novej značky a to Age of Mythology. Tu históriu vystriedala síce znovu história, no tentokrát aj s výraznými prvkami fantasy, keďže sa tu jedná o mytológiu a rôzne mytologické bytosti či monštrá. Hra bola úspešná a dočkala sa niekoľkých DLC. V roku 2024 sa značka vracia na scénu v prepracovanom originály. Súčasťou hry je aj DLC s názvom  Age of Mythology: The Titans, ktoré vyšlo k pôvodnej hre a pridalo aj Atlantídu. Hra je úspešná a na Steame má hodnotenie od hráčov veľmi dobré a 89%. Úspech dokazuje aj počet hráčov, ktorý bol zatiaľ najviac takmer 26 000, čo vôbec nie je zlé. Hra obsahuje aj online multiplayer a aj online kooperáciu.

V hre je možné hrať za Grékov, Egypťanov, Severanov a obyvateľov Atlantídy. Samozrejme je hlavnou náplňou hry dobytie nepriateľských území a porazenie nepriateľských vojsk a to až v 50 misiách. Nájdeme tu aj dobre známe príbehy z mytológie ako napríklad dobytie Tróje pomocou dreveného koňa. Okrem bojovania tu samozrejme potrebujete aj čerpať rôzne suroviny, potom zhromažďujete vojsko a okrem toho ešte musíte získavať aj priazeň Bohov. Každý národ má samozrejme odlišných Bohov a aj odlišné mytologické špeciálne príšery, ktoré tvoria vo vojsku značne silnú položku a často aj nie lacnú. Okrem vojsk tu máte k dispozícii aj silné kúzla a samozrejme zasa má každý národ svoje špeciálne. Môžete napríklad privolať draka Nidhogga alebo napríklad zoslať roj meteoritov. Je to len na vás.

Hra je samozrejme komplet vylepšená ako graficky, tak aj hudbou a zvukmi. Hra je tak po audiovizuálnej stránke pripravená na novú generáciu hráčov ale samozrejme aj na milovníkov pôvodnej hry. K vylepšovaniu pristúpili autori citlivo a tak sa veľmi nemôže nikto sťažovať. Sú tu dokonca aj nejaké tie vylepšenia v hrateľnosti ako navýšenie populačného limitu, pribudol aj nový piaty vek na vybudovanie monumentu (čo je dobre známe hráčom série Age of Empires, kde to bolo hlavne v druhom diely dosť výrazné) alebo zosielanie božských kúzel viac ako jeden krát za misiu. Samozrejme sa vylepšilo aj správanie vašich jednotiek a celkovo ich inteligencia je momentálne na vyššej úrovni. Pribudla aj možnosť zautomatizovania vašich dedinčanov a nemusíte sa tak zaoberať mikromanažmentom ak na to jednoducho nemáte chuť. Samotný multiplayer je potom možné hrať proti jednému hráčovi online alebo v kooperácii online so spoluhráčom, proti vojskám ovládaným AI. Celkovo sa nové spracovanie hry vydarilo po všetkých stránkach a hráči tak môžu znovu skúsiť jednu legendárnu stratégiu v kvalitnej novej podobe. Ako som už napísal, je to vyrobené aj pre pamätníkov ale aj pre nových hráčov a myslím si, že obe skupiny budú spokojné. Hru nájdete aj v Game Passe za veľmi príjemnú cenu.

Žáner: Stratégia.

Multiplayer: Áno (aj online multiplayer a aj online kooperácia).

• 85%
    - 85%
85%

Age of Mythology sa vrátilo v plnej sile! Hru si určite užijú aj pamätníci (medzi ktorých sa radím aj ja) a aj úplne noví hráči. Tvorcom sa naviac podarilo zakomponovať do hry aj viacero vylepšení v hrateľnosti a samozrejme vylepšili aj audiovizuál. Okrem poriadne rozsiahlej kampane pre jedného hráča tu máte aj online multiplayer alebo online kooperáciu. Naozaj vydarené.