Spider-Man je vo svete a teda hlavne v USA veľmi populárny a môžu za to kvalitné filmy (s Tomom Hollandom v hlavnej úlohe) alebo aj vizuálne nápadité animáky (Spider-Man: Paralelní světy a posledný Spider-Man: Napříč paralelními světy). U nás to však mal Spidey vždy ťažké, výrazne ťažšie ako najpopulárnejší Batman, s ktorým tu už vyšiel veľmi veľký počet komiksov. So Spider-Manom to však u nás až tak žhavé nie je, čo dokazuje výrazne menší počet komiksov. Nová séria s názvom Amazing Spider-Man má svoju kvalitu, píše ju Nick Spencer a v scenároch ponúka celkom zaujímavé zápletky. Aj preto si v Crew povedali, že tu skúsia túto sériu vydávať, veď predsa len vzniká v posledných rokoch aj veľa filmov s týmto superhrdinom a mohlo by sa mu na našom trhu dariť. Je však otázne, či má táto séria uspokojivé predaje. Podľa mojich skromných odhadov by to mohlo byť aj lepšie. V každom prípade ma však zatiaľ táto séria veľmi bavila a hlavne posledné dva diely s názvom Štvanica dodali osudovosť, napätie a veľmi kvalitný scenár.

Kým doteraz písal sériu len šikovný Nick Spencer sám, naozaj som sa bavil. V najnovšom diely s názvom V zákulisí je už však za scenárom viac mien a sú to Keaton Patti, čo je pre mňa absolútna neznáma a Zeb Wells, ktorý napísal viacero komiksov so Spider-Manom. Príbeh samozrejme na predošlé udalosti odkazuje a MJ je podľa Spideyho vízie v ohrození života. Vypadá to však, že sa objavil nový a poriadne nebezpečný záhadný protivník. Okrem toho však na scénu nastupuje aj ženský tím Sinister Syndicate, ktorý tvoria Beetle, Electro, Lady Octopus, Scorpia a White Rabbit. Síce má najnovší diel občas veľmi slušnú až hororovú atmosféru hlavne zo začiatku, keď je na scéne záhadný nový protivník, ale úrovne predošlých dielov to tentokrát aj tak nedosahuje. Postupne sa totiž na scéne objaví až príliš veľa postáv a ja to veľmi v obľube nemám. Dej je kvôli tomu občas chaotický. Za kresbu je zodpovedných viacero umelcov a štýl sa od predošlých dielov výraznejšie nemení, čo je dobre, lebo taká tá rozjuchaná farebnosť sa tomu hodí. Musím pochváliť hravý preklad, za ktorý je v tejto sérii zodpovedný sám Jirka Pavlovský. Som zvedavý, ako bude príbeh pokračovať a samozrejme všetkým fanúšikom Spideyho túto sériu odporúčam, aby sme sa tu dočkali aj iných komiksov s týmto sympatickým pavúčím superhrdinom.

Počet strán: 152

Scenár: Keaton Patti, Nick Spencer, Zeb Wells

Kresba: Patrick Gleason, Dan Hipp, Todd Nauck, Ryan Ottley, Humberto Ramos, Kevin Walker (Kev Walker)

Preklad: Jiří Pavlovský

3

Po predošlých skvelých dieloch jednoducho musel nastať v kvalite pokles. Kým začiatok série bol sympaticky hravý, neskôr to prešlo do vážnejších a temnejších udalostí v Štvanici, ktorá bola skvelá a po scenáristickej stránke veľmi nápaditá. Najnovší diel je niekde medzi a spája sa tu až hororová temnota (hlavne v úvode) s farebnou hravosťou. Tentokrát ma to však príbehom až tak nebavilo a na scéne sa objavuje príliš veľký počet postáv. Nie je to samozrejme zlé, ale zatiaľ je to v tejto sérii najhorší diel.