Edícia Black Label je veľmi úspešnou ako v zahraničí, tak aj u nás a prináša svieže príbehy superhrdinov, v ktorých si môžu dovoliť slávni komiksoví tvorcovia oveľa viac, ako v zabehnutých sériách. Tu si môžu s postavami robiť viac-menej čo sa im zachce. Dočkali sme sa už v tejto edícii naozaj zaujímavých kúskov a určite sa na ňu na webe Crew pozrite bližšie, verím tomu, že si tu každý dokáže nájsť nejaký ten komiks, ktorý by ho veľmi bavil. Ak nemáte radi superhrdinov už len z princípu, vyšli tu aj hororové komiksy ako Košík plný hlav alebo Domeček krve a bolesti. Jednoducho je to naozaj kvalitná edícia a slabý komiks v nej ešte nevyšiel. Práve naopak, vybrať ten najlepší by bolo naozaj ťažké a jeden je lepší ako druhý. Preto som veľmi rád, že v Crew pokračujú a máme tu novinku Batman a Joker: Destruktivní duo.

O čom je vlastne príbeh? Už názov komiksu to napovedá a je to nefalšovaná tímovka, v ktorej spoja sily Batman s Jokerom. Jokerova láska Harley Quinn bola totiž unesená a unesený bol aj Jim Gordon. Ako keby to nestačilo, ulice Gothamu terorizuje zubaté a poriadne silné monštrum, ktoré sa veľmi podobá na Jokera. Práve Joker dá ponuku Batmanovi na spojenectvo, aby si navzájom pomohli získať to, čo každý z nich chce. Samozrejme je Batman nedôverčiví a vždy keď môže, tak dá Jokerovi jednu do zubov už len tak z princípu…

Máme tu teda ďalší Black Label, ktorý vyšiel komplet v roku 2023, takže je to na našom trhu naozaj čerstvá novinka. Autorom scenára a aj kresby je Marc Silvestri, ktorý si toho už preskákal v komiksovom svete naozaj veľa a bol jedným zo zakladateľov vydavateľstva Image Comics a Top Cow Productions a je za takými titulmi ako Witchblade alebo The Darkness. Jeho kresba pripomína svojou špinavosťou a drsnosťou prácu Grega Capulla. Celkovo vymyslel naozaj zaujímavý scenár pre Batman a Joker: Destruktivní duo a spraviť buddy dvojku z dvoch úhlavných nepriateľov je vždy dobrá zábava. Aj keď komediálny tento komiks až tak veru nie je a skôr sa tu nabažíte poriadnej temnoty a hororových momentov. Nie je núdza ani o odtrhnuté hlavy či iné končatiny. Záporáci sú v komikse zaujímaví a Batman má čo robiť. Naviac neustále napätie zabezpečuje práve Joker, od ktorého sa dá očakávať nejaký ten špinavý a nebezpečný podraz každú chvíľu. Bavil som sa veľmi dobre, kresba je fajn, má to dobré tempo a potešia aj svieže nápady.

Počet strán: 288

Scenár: Marc Silvestri

Kresba: Marc Silvestri

Preklad: Štěpán Kopřiva

Redakcia: Dagmar Garciová, Jolana Tichá

5

Za mňa znovu parádny Black Label a svieži temný príbeh, v ktorom je Batman s Jokerom ako buddy dvojka. Potrebujú vzájomnú pomoc, aby zachránili unesenú Harley Quinn a Jima Gordona. Je to drsné, sú tu fajn zubatí záporáci a celé to má pekne špinavú kresbu Marca Silvestriho, ktorá ako keby vypadla z tvorby Grega Capulla (čo je len dobre, lebo jeho tvorbu mám naozaj rád). Bavil som sa veľmi dobre.