Batman aj po tých dlhých rokoch a po toľkých komiksoch stále dokáže prísť s niečím sviežim a novým. Batman: V žáru smrti ma v prvom rade zaujal svojou peknou kresbou od Dana Breretona, od ktorého u nás v podstate zatiaľ vyšli len Simpsonovci, kde hosťoval ako kreslič (a Superman / Batman: Největší hrdinové). To som však netušil, o čom vlastne komiks je, vedel som len toľko, že sa odohráva v 60. rokoch a je tou dobou značne inšpirovaný. Vôbec som však nečakal, že budú v tomto komikse takmer úplne všetky zaužívané postavy a postupy úplne inak. Komiks bol mimochodom nominovaný aj na slávnu Eisnerovu cenu (niečo ako komiksový Oscar) za najlepšiu kresbu.

Príbeh sa odohráva v roku 1961 a sú v ňom zachytené nálady sveta z tej doby. Celá Amerika a aj mesto Gotham sa trasú nedočkavosťou pri pomyslení na sľubované svetlé zajtrajšky. Všetko to však narušujú dvaja extrémisti Batgirl a Robin, ktorí pobehujú v maskách a robia v skorumpovanom meste bordel. Síce sa snažia chytať gaunerov, no práve skorumpovaným členom polície sa to vôbec nepáči. Je na nich preto vydaný zatykač a ide po nich samotný Bruce Wayne!

Bruce Wayne je tu detektívom podobne ako to bola vždy hlavná náplň Batmana. Ten sa tu však hlavne v prvej polovici vôbec nevyskytuje, keďže je Bruce Wayne úplne inak vymyslený a je len obyčajný chlapík, ktorý robí detektíva. Podobných hravých nápadov je tu podstatne viac a pri niektorých vám bude dvíhať obočie a možno si aj budete pretierať oči, či vôbec dobre vidíte. Nechcem veľmi prezrádzať, ale aspoň niektoré tie nápady prezradiť musím, Joker je tu žena, Batgirl tvorí milenecký pár s Robinom, Selena (teda Catwoman) pracuje ako tanečnica v nočnom klube a za Catwoman sa prezlieka len pri svojich vystúpeniach a podobne. Celkovo je tu známych postáv podstatne viac a aj rôznych odkazov. Tých nápadov je tu naozaj veľa a prišlo mi to všetko veľmi svieže a hravé. Atmosféra sa vydarila tiež a celé je to taká oldschool detektívka na štýl 60. rokov. Kresba je krásna, perfektne dotvára atmosféru a veľmi tomu pomáha aj pestrofarebnosť. Všetka česť nakladateľstvu Crew, ktoré tento komiks vytiahlo zo zabudnutia, predsa len už vyšiel v roku 1998. Aj to je však dôkaz toho, že sa stále dá nájsť veľa starších kvalitných komiksov, ktoré ešte u nás nevyšli.

Počet strán: 144

Scenár: Howard Chaykin

Kresba: Dan Brereton

Preklad: Jan Kukrál

Redakcia: Dagmar Garciová, Jolana Tichá

4

Síce je komiks z roku 1998, no pôsobí veľmi sviežo a hravo. Bruce Wayne tu nie je Batman, ale iba detektív. Jokerom je žena, Batgirl s Robinom tvoria milenecký pár a mohol by som takto pokračovať aj ďalej. Príbeh sa odohráva v 60. rokoch a celý komiks má skvelú atmosféru a parádnu pestrofarebnú kresbu.