Humble Games je šikovný vydavateľ, ktorý má za sebou už desiatky zaujímavých menších indie hier. Podobne je na tom aj veľmi nenápadná hra #BLUD, o ktorej som na našich weboch (Česko-Slovensko) takmer nič nenašiel a už vôbec nie nejakú recenziu. Jedná sa o akčné RPG s 2D kreslenou animáciou na štýl rozprávok na stanici Cartoon Network. Najviac mi tento animovaný štýl pripomenul animovaného Dextera, na ktorého sa graficky #BLUD podobá asi najviac. Podobne je to aj celkovým vyznením hry, keďže sa jedná o humorne ladené RPG, ktoré má viacero šialených postavičiek a rozkošnú hlavnú hrdinku s menom Becky. Tá musí prežiť hrozivú apokalypsu plnú upírov a iných monštier a vlastne je na nej, aby túto apokalypsu zastavila a zachránila mestečko a jeho obyvateľov.

Vidieť, že tvorcovia majú radi horory, veď už len plagát nad Beckynou posteľou je z filmu The Thing od Johna Carpentera a vlastne aj celé mestečko odkazuje na tohto legendárneho hororového režiséra, volá sa totiž Carpentersville. Čaká na vás teda behanie po rôznych prostrediach mestečka, školy a okolitých lesov či jaskýň. Prostredie je pekne nakreslené a to platí aj o postavičkách a nepriateľoch. Celkovo je hra veľmi pekne naanimovaná a naozaj pripomína najväčšiu slávu Cartoon Network z 90.rokov. Becky sa do nového mestečka ešte len nasťahovala a už mala nočnú moru o strašidlách. Tie sú však reálne a ohrozujú tunajších obyvateľov. Becky sa rozhodne zakročiť a bude mať k tomu viacero rozličných zbraní a bude bojovať proti temným silám. V mestečku to žije a tak na vás čaká naozaj veľa rôznych postavičiek a aj vtipne ladených rozhovorov. Celkový štýl aj s tými upírmi a bojovaním s nimi a aj prostredím hra pripomína Buffy, zabíjačku upírov a hra tým bola rozhodne inšpirovaná. Celé to má takú fajn atmosféru aj vďaka postavičkám, ktoré si určite zapamätáte. Vašou hlavnou zbraňou je hokejka, ktorá vám v bojoch neraz pomôže. Tých si užijete viacero, ale hra je dobre vyvážená a tak sa to strieda s behaním po prostrediach a s rozprávaním s obyvateľmi mestečka.

Najväčším problémom hry je ovládanie, ktoré je trochu oneskorené občas a kvôli tomu občas schytáte od monštier rany, ktoré by ste za normálnych okolností neschytali. je to občas frustrujúce a odskoky nie sú úplne presné, čo občas zamrzí, ale zasa hru to našťastie až tak nekazí. Občas sú aj kombá príliš dlhé, čo vadí hlavne v tom, keď ide na vás viacero nepriateľov a zatiaľ vás môžu ostatní zraniť, kým na jedného z nich využívate dlhé kombo. Jednoducho by trebalo ešte nejaké veci v tejto hre doladiť, ale ak máte radi podobný grafický štýl a akčné RPG, tak by vám #BLUD mohol sadnúť a určite sa dobre zabavíte. Čaká tu na vás aj viacero bossov a tieto súboje sú naozaj špeciálne a dobre spravené a aj viacero animačiek ako z animovaného filmu. Poteší aj viacero druhov nepriateľov a celkovo je z tohto hľadiska táto indie hra prekvapivo prepracovaná. Hlavne už spomenutý cartoonový grafický štýl je naozaj očarujúci a perfektne dotvára atmosféru. Až na to ovládanie a občas aj zasekávanie sa o predmety naokolo je hra naozaj podarená a veľmi sa čudujem, že o nej nie je takmer žiadne info. Ak máte podobné hry radi, určite #BLUD skúste, hlavne ak ste fanúšikom animovaných seriálov z 90. rokov zo stanice Cartoon Network.

Hra vyšla na: PC, Xbox, PlayStation 4/5 a Nintendo Switch.

Žáner: 2D akčné RPG.

01

• 80%
    - 80%
80%

#BLUD je akčné RPG, ktoré svojim grafickým spracovaním pripomína animované seriály z 90. rokov zo stanice Cartoon Network. Ak poznáte Dexterovo laboratórium a mali ste to radi, tak bude pre vás táto hra ako zjavenie. 2D animovaná grafika je naozaj prepracovaná a vypadá skvelo. Hrateľnosť je chytľavá a jediné, čo by som hre vytkol je občas problémové a oneskorené ovládanie a zasekávanie sa o predmety. Inak sa však čudujem, že je hra absolútne neznáma u nás, pozornosť si totiž určite zaslúži.