Prvý Broken Sword je legendárna adventúra, ktorá sa pravidelne dostáva do rebríčka najlepších hier všetkých čias a celkovo je považovaná aj za jednu z najlepších adventúr vôbec. Prvý diel vznikol v roku 1996 a dodnes sa jedná o vysoko uznávanú a kultovú záležitosť. Celkovo séria žije prekvapivo až do dnes a chystá sa aj nový diel Broken Sword – Parzival’s Stone, ktorý pravdepodobne vyjde niekedy v budúcom roku. Je to naozaj zaujímavé, že táto séria stále žije a za tie roky už mala niekoľko pokračovaní alebo vylepšených verzií prvých dvoch dielov. Posledný 5. diel série s názvom the Serpent’s Curse vyšiel v roku 2014 a preto je už naozaj najvyšší čas na nové pokračovanie. Predtým sme však ešte dostali predkrm v ďalšej vylepšenej verzii prvého dielu s názvom Broken Sword – Shadow of the Templars: Reforged.

Samozrejme sa o kvalitách hry ako takej vôbec nemusíme baviť, ako som už napísal je to jedna z najlepších adventúr všetkých čias a tak teda je jasné, že kvality sú naozaj veľmi vysoké. Prvý Broken Sword som hral dvakrát a prvýkrát to bolo ešte pri jeho vydaní v roku 1996. Druhýkrát som sa k hre dostal v roku 2015 a stále sa jednalo o krásny zážitok. Mal som na hru celkovo veľmi pekné spomienky, ako na jednu z najkrajšie kreslených a najvtipnejších adventúr. Musím uznať, že aj po toľkých rokoch je to stále veľký klenot. Originál vypadá stále veľmi dobre. Až som bol prekvapený, ako príjemne sa na to pozerá a koľko detailov obrazovky obsahujú. Tešil som sa na každú novú lokáciu a občas som neveriacky krútil hlavou nad nestarnúcou krásou tejto adventúry. Vydarené sú aj animácie postáv, ktoré sú dynamické, detailné a hravo strčia do kapsy aj veľké množstvo dnešných adventúr. Preto ma aj celkom prekvapilo, že nová verzia tú grafiku remasterovala do veľkej mieri, ale našťastie zanechala celkovú podobnosť a len sa spravili nové animácie, ktoré vypadajú naozaj dobre a obrazovky sa trochu prekreslili a dostala hra rozlíšenie 4K. Okrem vylepšenia grafiky, ktoré sa naozaj podarilo priniesli tvorcovia aj vylepšený zvuk a hudbu. Tentokrát s orchestrálnym soundtrackom od uznávaného Barringtona Phelounga. Hra má dokonca aj český preklad, o ktorý sa postaral Petr Ticháček a je naozaj veľmi kvalitný. Je to vôbec prvýkrát, čo hra dostala oficiálny český preklad a tak si môžete vychutnať české titulky.

Broken Sword: The Shadow of the Templars je jednoducho nestarnúca legenda, právom sa umiestňuje v rebríčkoch najlepších hier všetkých čias a aj po toľkých rokoch som sa pri nej bavil lepšie ako pri veľkej väčšine nových adventúr. Naviac je nová vylepšená verzia naozaj veľmi vydarená a robí z nestarnúcej legendy prístupnejšiu hru aj pre nové generácie. Je to remaster, ktorý dáva zmysel a hra si niečo takéto po toľkých rokoch naozaj zaslúžila. Ostáva len dúfať, že sa vydarí aj chystané pokračovanie, aby táto kvalitná séria žila naďalej. Je totiž veľmi málo klasických adventúr v dnešnej dobe, je to naozaj okrajový žáner záujmu a len raz za čas vyjde niečo naozaj kvalitné (Return to Monkey Island), čo zaujme aj viac hráčov a nie len pár nostalgikov.

Hra vyšla na: Nintendo Switch, PlayStation 5, Xbox One, PlayStation 4, Xbox Series X a Series S, Microsoft Windows.

Žáner: 2D adventúra.

• 90%
    - 90%
90%

Nová verzia prvého Broken Swordu má aj dnes zmysel. Predsa len ponúka vylepšenú grafiku, zvuky a hudbu a celkovo prináša 4k rozlíšenie. Originál je jedna z najlepších hier histórie a jedna z najlepších adventúr vôbec. Perfektná hra, ktorá si zaslúžila podobný remaster, ktorý spravil hru prístupnejšou aj pre nové generácie. Ak ste hru nikdy nehrali, napravte to okamžite! A ak ste hru hrali, dajte si repete, je to stále oveľa lepšie ako množstvo nových hier. Hra má aj vydarenú českú lokalizáciu, o ktorú sa postaral Petr Ticháček.