Phobia Game Studio prinieslo už v roku 2016 veľmi nenápadnú hru v pixelovej grafike a to akčný masaker BUTCHER. Hra za sebou nemala silného vydavateľa a nemala ani veľkú reklamu, preto mierne zapadla a veľa hráčov sa o nej ani nedozvedelo. Čo rozhodne zamrzí, lebo to bolo veľmi vydarené brutálne akčné retro a ja som len dúfal, že sa autori tejto vydarenej malej hry ešte v budúcnosti predvedú. Našťastie sa tak stalo a tentokrát majú za sebou aj silného vydavateľa v podobe amerického Devolveru Digital. Kotrý im novú hru v pixelovej grafike poriadne spropagoval a tak si ju mohol tentokrát vychutnať oveľa väčší počet hráčov.
Hra Carrion sa inšpirovala filmom The Thing od Johna Carpentera, v ktorom vystupuje ako hlavný nepriateľ nebezpečný organizmus, ktorý sa vie formovať do iných tvarov a vie ovládať myseľ svojich obetí. Tu si za takýto organizmus zahráte a ľudia proti vám nebudú mať veľké šance. Ich požieraním totiž rastiete, naberáte na sile a schopnostiach. Najskôr začínate ako malý organizmus a budete musieť byť opatrný, ak proti vám stojí človek so zbraňou, postupne však rastiete a dostávate aj nové schopnosti, ale aj silnejších protivníkov. Medzi špeciálnymi schopnosťami vášho monštra sú napríklad dočasná neviditeľnosť, dlhšie chápadlá, vystrelovacie chápadlá, schopnosť ovládať ľudské postavy a podobne. Ako rastiete tak aj nepriatelia už nebudú mať len neškodné pištolky, ale budete musieť dávať pozor napríklad na zničujúci plameňomet, s ktorým ak vás vojak zapáli, tak musíte rýchlo hľadať vodnú nádrž na uhasenie, inak zhoríte. Či už to budú lepšie vyzbrojení vojaci, lietajúce drony alebo veľké chodiace roboty s guľometom, tak si budete musieť prichystať postup dopredu. Samozrejme je vaše monštrum veľmi silné a dá sa to spraviť aj tak, že medzi nepriateľov jednoducho nabehnete a ničíte, ale niekedy je lepšie použiť rozum miesto sily a neprísť tak zbytočne o životy.
Herný štýl je metroidvania, čo znamená, že máte otvorené úrovne, do ktorých sa môžete vracať keď budete mať požadovanú schopnosť a môžete tak prejsť cez prekážku, cez ktorú ste pred tým prejsť nedokázali. Toto je možno aj najväčším mínusom hry, lebo to časté blúdenie medzi podobnými lokáciami už začínalo byť v druhej polke hry dosť otravné. Mohla tu byť jednoznačne väčšia rôznorodosť prostredí, takto sa na seba veľmi podobajú a niekedy kvôli tomu budete blúdiť dlhšie, ako by bolo vhodné. Hádanky sú často založené na zmenách formy vášho monštra, na otváraní správnych tlačítok a na ovládaní nepriateľov. Graficky sa jedná o pixelovú grafiku, ktorá je maximálne jednoduchá, ale nevypadá zle a dobre sa na všetku tú pixelovú krv a lietajúce končatiny pozerá. Príbeh je správne temný a síce je úplne jednoduchý a minimalistický, k hraniu a k dobrému zážitku úplne postačuje. Horšie sú pasáže, v ktorých hráte za človeka a skúmate stopy po vraždiacom organizme v laboratórnom komplexe. Je to dosť ťažkopádne a nezáživné, inak sa však jedná za monštrum o poriadne živelnú a zábavnú hrateľnosť.
Carrion sa vydaril. Prináša totiž jedinečný pocit, kedy hráte za monštrum a máte obrovskú ničivú silu a cítite, že proti vám nemajú nepriatelia veľmi veľkú šancu. Požierate, vyvíjate sa a hľadáte cestu ďalej. Niekedy je to síce so zbytočným a otravným blúdením, ale vä väčšine času sa jedná o príjemnú krvavú zábavu. Hra vyšla na PC, Xbox One a Nintendo Switch.
Hru vytvorili
-
80%
Hodnotenie
Carrion sa vydaril a ponúka poriadne živelnú a krvavú hrateľnosť pri ktorej však treba zapojiť aj mozog. Prostredie laboratórií a vedeckých komplexov je síce atmosférické, ale podobá sa ako vajce vajcu a tak sa pripravte na občasné otravné blúdenie. Aj napriek tomu sa však jedná o kvalitnú zábavu.
Autor – Rado