Core Keeper je prvotina Švédskeho štúdia Pugstorm, ktoré bolo založené v roku 2018 a hra vyšla v Early Access verzii na Steame v marci v roku 2022. Hra sa stala veľmi úspešnou a na Steame dosiahla v hráčoch počet 46 000, ktorí ju hrali v tú istú dobu, čo je na tak malú indie hru v 2D grafike veľmi pekné číslo. Po dvoch rokoch v predbežnom prístupe vyšla hra v plnej verzii a tvorcovia prinášajú aj online kooperáciu až v 8 hráčoch.

Jedná sa o sandbox survival z vtáčej perspektívy. Odohráva sa v podzemnom jaskynnom komplexe a tak sa pripravte, že je hra naozaj tmavá a budete si musieť často svietiť, inak uvidíte veľký prd. Na začiatku si vytvoríte svoju postavu vizuálne a potom už hor sa do hrania. Hneď v prvej obrazovke sa nachádza energetické Jadro, ktoré je vyradené z funkcie a vašou úlohou je ho znovu naštartovať. Kým tak však spravíte, potrvá to riadne dlho, budete ťažiť horniny, získavať potrebné vybavenie, zabíjať obrovských bossov a celkovo preskúmavať prostredie a plniť rôzne aktivity.

Prostredie je procedurálne generované, čo znamená, že je vždy po vašom úmrtí náhodne všetko rozmiestnené a svet nevypadá už úplne tak isto a predmety aj nepriatelia sú už na iných miestach. Je to prvok, ktorý je v posledných rokoch v hrách veľmi obľúbený a sám ho mám dosť rád, veď týmto sa preslávili napríklad Spelunky, čo bol tiež obrovský 2D hit. Svet je rozdelený na rôzne biomy, v ktorých sú rôzne živočíchy a ich tajomstvo hráč postupne objavuje. Hlavné aktivity v hre sú ťažba surovín a vyrábanie zložitých prístrojov. Zaujímavé je, že akej aktivite sa venujete viac, tá sa vám aj zlepšuje. Aj teda ťažíte veľa surovín, postupne sa vám to vylepšuje. Celkovo si tak môžete vylepšovať viaceré ukazovatele, ktoré sa vám v hraní naozaj hodia mať vylepšené. V hre musíte aj farmárčiť, lebo vaša postava musí aj jesť, aby prežila. Môžete chovať zvieratá, rybárčiť a musíte si postaviť aj svoj príbytok, ktorý si viete postupne vylepšovať a zväčšovať. Môžete si tu variť alebo loviť či hľadať inú potravu, tých možností je tu naozaj veľa a hrateľnosť je v tomto prekvapivo prepracovaná a bohatá. Je potrebné si aj vylepšovať svoje zbrane a zbroj, inak ťažkých bossov nemáte šancu poraziť.

Celé to môžete hrať sólo alebo už v spomenutom online kooperačnom režime. Samozrejme ak máte radi kľud a single hry, nič vám nebráni to hrať celé takto, ale zábava v online kooperácii je až príliš veľká na to, by ste túto možnosť ignorovali. V každom prípade však tvorcovia mysleli na viac možností a tak si určite vyberiete. Hra je veľmi chytľavá.

Hra vyšla na: Windows, Linux, PlayStation 5, Xbox Series X/S, Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One.

Žáner: 2D survival sandbox.

Multiplayer: Áno (online kooperácia).

• 80%
    - 80%
80%

Core Keeper je chytľavá 2D indie hra, v ktorej ide o survival a aj o ťažbu surovín, či o vylepšovanie svojho obydlia. Lovíte, vylepšujete, preskúmavate, ťažíte suroviny a to všetko v jaskynnom komplexe, ktorý je však bohatý na rôzne prostredia. Môžete to hrať sólo alebo v online kooperácii až v 8 hráčoch a verte, že to je poriadne divoká zábava.