Creatures of Ava pochádza zo španielskeho Inverge Studios a Chibig, pričom druhý menovaný je pravdepodobne najznámejší pre útulné Summer in Mara a Koa a Five Pirates of Mara. Creatures of Ava je trochu v rovnakom štýle a je tiež niečím tak neobvyklým ako dobrodružstvo bez násilia, ale so silným zameraním na prieskum.

Príbeh sa odohráva na tajomnej planéte Ava, kde mladá prírodná dobrodružka Victoria, známa jednoducho ako Vic, stroskotala so svojou malou vesmírnou loďou. V úžase sa Vic vydáva na prieskum planéty a čoskoro zistí, že zvieratá, rastliny a domorodé kmene Naam sú ohrozené temnou infekciou, ktorú domorodci nazývajú The Withering. Vic sa vydáva so svojou výskumnou partnerkou Tabithou zachrániť divokú prírodu planéty pred ničivou infekciou tým, že zmapuje živočíšne druhy na planéte a teleportuje ich preč do BioArku – mimo planéty. Ava je rozdelená do štyroch oblastí a každá oblasť má svoj vlastný živočíšny a rastlinný život. Vic preskúma oblasti, objaví jedinečné rastliny a živočíchy a zdokumentuje živočíšne druhy a dozvie sa o nich viac tým, že ich bude fotografovať a komunikovať s nimi. Vo voľnej prírode sú ako zdravé zvieratá, tak zvieratá, ktoré sú už infikované a stali sa nepriateľskými a agresívnymi, a ona ich musí zachrániť a vyliečiť kúzelnou paličkou, ktorú dostala krátko po príchode do Avy. Vic má so sebou aj kúzelnú flautu, ktorú dostala od prvého kmeňa Naamov, s ktorým sa stretne, a po ceste sa na túto flautu naučí hrať niekoľko melódií. To tiež znamená, že môže flautu napodobňovať zvuky zvierat, a preto sa s ňou budú cítiť bezpečne a budú jej pomáhať riešiť rôzne úlohy v prostredí, ako je odstraňovanie prekážok, tlačenie veľkých krabíc alebo otváranie magických kvetov. Zvieratá budú tiež nasledovať Vic, ak zahrá špeciálnu melódiu, aby mohli zvieratá pozbierať v teleportoch, ktoré Tabitha rozmiestnila okolo, aby ich poslala do BioArchy. Nakoniec musí Vic vyriešiť rôzne úlohy alebo misie pre kmeň Naam, ktoré bohužiaľ nie sú nijako zvlášť zaujímavé a sú väčšinou o hľadaní vecí v prostredí, získavaní niečoho pre náčelníka dediny a podobne. Pri dokončovaní misií sa tiež otvárajú ďalšie vedľajšie misie a pokiaľ ste dôkladný typ, môžete v prostredí hľadať veľa vecí.

Creatures of Ava je svojím spôsobom „feel good“ hra, v ktorej môžete preskúmavať prostredie svojim vlastným tempom bez akéhokoľvek stresu alebo násilia, spriateliť sa s rôznymi druhmi zvierat a naplniť svoju Avapédiu obrázkami a informáciami o zvieratách a rastlinách. Je tu tiež základný príbeh o ľudstve, ktoré dorazí na cudziu planétu, aby „zachránilo miestne kmene a zvieratá“ tým, že ich obaja odstránia zo zeme – táto časť sa stáva viac a viac zrejmou, ako hra postupuje, ale nebudem tu o tom prezrádzať viac. Creatures of Ava je krásna hra, aj keď grafika je na jednoduchej strane. Ava je krásne miesto plné rastlín, veľkých stromov, zurčiacich potôčikov a útulných dediniek, kam patria kmene Naam. Všetko sa kúpe v množstve farieb a zároveň má jednoduchý a ľahko kreslený štýl, ale je krásny a funguje dobre. Zvuk, a najmä soundtrack, je tu kľúčový, pretože flauta je jednou z najdôležitejších častí hry av soundtracku sú niektoré naozaj krásne melódie. Ak ste typ, ktorý rád skúma každý kút herného sveta av pokoji sa pohybuje po mierne preplnenom hernom svete, môže to byť skvelý spôsob, ako tráviť čas. Za zmienku tiež stojí, že Creatures of Ava pristála Game Pass v deň vydania, takže pokiaľ hľadáte niečo, s čím by ste sa mohli pohrať, pozrite sa na túto hru, pretože rozhodne má svoje momenty.

Hra vyšla na: Microsoft Windows, Xbox Series X a Series S.

Žáner: 3D adventúra.

Multiplayer: Nie30.

• 80%
    - 80%
80%

Creatures of Ava je pekná milá pestrofarebná hra, ktorá ak máte radi rôzne fantasy zvieratká a ich zbieranie a staranie sa o ne, tak vás hra bude určite baviť. Je to naozaj roztomilé, dobre sa na to pozerá a celkovo je to aj celkom chytľavé. Ak ste nehrali, určite skúste, hra sa momentálne nachádza aj v Game Passe.

Autor – Lukas