Deadpool hral vždy až druhé husle zo superhrdinov Marvelu. Hlavne pred filmom z roku 2016, čo bol jeden z vysnívaných projektov herca Ryana Reynoldsa, ktorý štúdiá otravoval dovtedy, kým mu odklepli na komiksovky skromný 58 miliónový rozpočet. Deadpool tohto snaživého herca zachránil, odvtedy je v podstate na výslní, no dovtedy to mal veľmi ťažké a kopili sa mu prepadáky ako Green Lantern, R.I.P.D. alebo nejaké zanedbateľné romantické komédie. Jednoducho na tom bol tento sympatický herec zle a Deadpool bol jeho spásou, aj keď taký veľký úspech asi čakal naozaj málokto, ešte keď to bolo aj Rko, čo veľmi v kinách nezarába. Deadpool však zarobil a to tak, že dosť. Pri tom skromnom rozpočte zarobil celosvetovo skoro až 800 miliónov, čo je skoro až 14násobok rozpočtu. Ryana to nakoplo (hral vo viacerých úspešných filmoch) a následne v roku 2018 dostal Deadpool pokračovanie, ktoré už stálo 110 miliónov, ale zase ich zvládlo zarobiť takmer 800 miliónov. Následne si dal tento drzý hrdina v červenom dlhšiu pauzu a vrátil sa až v roku 2024 aj spolu s Wolverinom (Hugh Jackman), ktorého musel Ryan poriadne prehovárať, no napokon sa to podarilo a je z toho obrovský hit. Celosvetovo už film zarobil viac ako 1,3 miliardy dolárov. Z podceňovaného superhrdinu, ktorému zo začiatku nikto neveril sa stal spasiteľ celého filmového Marvelu, keďže ich posledné superhrdinské filmy výrazne prepadli alebo zarábali len málo.

V Crew si popularity superhrdinu samozrejme všimli už dávno a Deadpool tu dostal svoje série. Predával sa dobre a tak samozrejme vo vydávaní komiksov pokračujú a siahli aj po netypickom komikse, keďže Deadpool: Samuraj je čiernobiela manga a od Japonských autorov. Doteraz vychádzali len farebné americké komiksy s týmto hrdinom. O čom je vlastne príbeh? Japonci vedia robiť poriadne uletené komiksy a tak im tento superhrdina sedí asi najviac zo všetkých. Iron Man príde za Deadpoolom s ponukou, či by nechcel vstúpiť do špeciálnej jednotky Samurajov, čo je Japonská divízia Avengers. Deadpool do toho samozrejme ide a tak sa dostane do Japonska a to rovno do Tokia. Samozrejme tu na neho čaká poriadna kopa nepriateľov na porcovanie, spoznáva nových kolegov, bojuje s Bohmi a popri tom nezabúda hláškovať tak ako ho poznáme…Myslel som si, že táto čiernobiela manga bude mať inú atmosféru ako pestrofarebné Marvelácke komiksy s týmto hrdinom, ale je to vlastne takmer to isté, len v čiernobielom. Japonci si s týmto hrdinom rozumejú a tak zažíva poriadne bizarné situácie, čaká na neho veľa krvavej akcie, nejakí noví parťáci (typická Japonská ženská v manga štýle nemôže chýbať) a objavujú sa tu aj rôzne dobre známe postavy. Je to poriadne divoká zábava, príjemne kreslená a rozhodne to bude určite fanpšikov Deadpoola baviť. Myslím si, že sklamaní byť naozaj veľmi nemôžu.

Počet strán: 460

Scenár: Sanširó Kasama

Kresba: Hikaru Uesugi

Preklad: Filip Drlík

Redakcia: Dagmar Garciová, Andrea Nekvapilová

4

Deadpool: Samuraj ide v šlapajách predošlých komiksov od Marvelu a aj tu sa jedná o poriadne uletený a nahláškovaný komiks. Japonci ukázali, že im tento superhrdina veľmi sedí a do mangy sa naozaj hodí. Ak ste fanúšikom a boli ste doteraz zvyknutí len na farebné komiksy s týmto hrdinom, určite choďte aj do tejto mangy, verte tomu, že sklamaní nebudete.