Hra vyšla presne pred rokom pred Halloweenom a bol to streamerský a youtuberský hit. Všade bolo plno videí, ako sa tomu venujú všemožní ľudia po internete a natáčajú sa pri hraní. Hra mala vtedy pri Early Access štarte naozaj veľkú youtuberskú kampaň a hrali ju takmer všetci. Bolo to naozaj všade. Zaujalo to dokonca aj médiá, ktoré sa hrám venujú len okrajovo a o tejto netradičnej hororovke písali aj v nich. Čo na nej bolo tak zaujímavé? Zakomponovanie mikrofónu a to, že hráte len 18 minút, tie musíte prežiť bez toho, aby ste sa zľakli a vykríkli do mikrofónu, ten jednoducho nesmie zaznamenať nejaký vyšší hlas, inak umierate a začínate odznovu. Pobehovali ste po otvorenom lese v noci a takmer za každým stromom bola nejaká tá ľakačka alebo šuchotanie alebo nejaké iné nepríjemné zvuky. Rozhodne to pri svojom štarte zaujalo, čo dokazujú aj predaje, keď hra predala viac ako 100 000 kópií za jeden týždeň. Potom však záujem utíchol.
Rok po early access štarte hra vyšla v plnej verzii znovu pred Halloweenom, no tentokrát už o nej bolo úplne ticho a keby sme nedostali press mail, tak ani nevieme, že hra vychádza v plnej verzii. To, aký ošiaľ bol pred rokom a to aké ticho je teraz pri vydaní je naozaj presný opak. Mám pocit, že sa to hráčom jednoducho prejedlo z videí a tak celkovo. Lebo naozaj to trvá len 18 minút a síce tvorcovia za ten rok pridali dostatok nového obsahu a pridali tam aj enjaký akože príbeh, tak to aj tak veľmi nezaberá. V prvom rade je to totiž stále o prežití 18 minút bez hlasnejšieho zľaknutia a ten otvorený les je plný všemožných ľakačiek. Tie sú však príliš prvoplánové a mňa takmer vôbec nevystrašili. Jasné, niektoré sú nepríjemné, ale hlavná chyba je v tom, že sa jedná vo väčšine prípadov len o nejaké tie vidiny, čiže vám tie obludy neublížia, len na vás za hlasného kriku vyskočia. Ja osobne sa neľakám tak, že nahlas a tak som od začiatku vedel, že na koniec sa dostanem veľmi rýchlo a ono som sa tam dostal na tretí pokus. Dvakrát ma totiž to zabili v tej hre. Myslel som si, že sú tam len tí duchovia, čo len kričia ale zabiť nedokážu, no raz ma zabil medveď a raz nejaký chlapík s nožom, čo som si myslel, že je tiež duch, keďže dvakrát predtým tam boli nejakí podobní a tí cezo mňa len prebehli. Tak na tomto som prosím pekne pohorel. Jasné, nie je to nejaká príjemná hra a má atmosféru, predsa len behanie v noci po lese plnom nepríjemných zvukov a monštier asi nie je príjemné pre nikoho, ale čakal som väčší masaker.
Autori si tam pripravili asi 41 špeciálnych miest v lese na zbieranie kamier, čiže predsa len ak chcete v hre všetko pozbierať, tak vám to nejaký ten čas zaberie, keďže orientácia v lese je dosť zlá, keďže je tam tma ako v prdeli. Ďalej sú tam špeciálne zberateľské predmety, ktorých je 17 a ja som za tie tri priechody našiel 4 a z tých špeciálnych miest som našiel 13. No a je tu aj 18 achievementov. Čiže ak to chcete mať všetko komplet, nejaký čas to zaberie, problém však nastáva, ak to komplet mať nepotrebujete ako napríklad ja. Tak hra teoreticky mohla trvať len 18 minút, lebo na tretí pokus keď som to zdolal, už ma to vôbec neláka hrať, keďže je to hlavne o prvoplánových ľakačkách. Hru robili len dvaja ľudia, takže klobúk dole, ale jednoducho tomu chýba niečo viac. Nápad však zaujímavý, to áno a poteší aj realistická grafika na Unreal Engine 5.
Hra vyšla na: PC.
-
Žáner: Hororová.
-
Multiplayer: Nie.
-
70%
Hodnotenie
DON’T SCREAM má rozhodne zaujímavý nápad s tým, že je založená na vašich zvukových reakciách na mikrofóne. Musíte prežiť v nočnom lese 18 minút a pritom nevydať ani hlások, inak umierate a začínate odznovu. Čakajú na vás desiatky nepríjemných ľakačiek a všemožných zvukov. Má to atmosféru, no keď to za 18 minút prejdete a nie ste nejaký zberateľ, tak máte s horu hotovo. Ja som to dal na tretí pokus a aj predtým som sa nezľakol, len raz ma zabil medveď a druhýkrát nejaký chlapík s nožom.
Autor – Rado