Nový futbal tu máme od EA každý rok a síce sa nejedná samozrejme každý rok o revolúciu, veď to sa napokon ani nedá, stále vznikne hrateľný futbal, ktorý ten rok bez problémov na hranie vydrží. Vo svete a teda hlavne vo veľkých a futbalových Európskych krajinách ako je Veľká Británia, Nemecko, Francúzsko či Španielsko patrí každoročný futbal od EA medzi najpredávanejšie tituly roka a ani zďaleka to nie je len o týchto krajinách, jedná sa celosvetovo o obľúbenú a veľmi hrávanú športovú sériu, na ktorú sa každoročne teší tisíce hráčov. Ako som už spomenul, revolúcia sa síce takmer nikdy nekoná, ale ten futbal je zábavný a kvalitný. Napríklad na PC Steame mal tento futbal najviac hráčov zatiaľ viac ako 105 000, čo teda vôbec nie je zlé, práve naopak. Dakedy ešte bola konkurenciou pre EA sériu tá od Konami s názvom Pro Evolution Soccer, s tým však Konami skončilo a tak tu máme okrem futbalu od EA už len tabuľkový Football Manager, ktorý tiež vychádza každý rok. Preto keď si chceme zahrať poriadny futbal, tak nám nič iné ako dlhoročná séria od EA neostáva, no robia to dobre a hráči sú každý rok viac-menej spokojní. Tento rok našťastie nie je výnimkou a futbal sa znovu vydaril.

Tento ročník je však na hrateľnosť výrazne iný, ako tomu bolo v predošlých rokoch. Hlavná zmena je hlavne v tom, že sa celkovo futbal spomalil. Musíte si totiž za hráčov vytvoriť priestor a už nestačí len nakopávať lopty alebo prihrať loptu na najrýchlejšieho krídelníka a utekať s ním čo najbližšie k bráne a potom prihrať na voľného hráča alebo vystreliť. Hrateľnosť je už výrazne komplikovanejšia. Dôležitá je aj práca s loptou, ak máte loptu, hráč je pomalší a je veľmi dôležité aby ste si vedeli prihrať a aby ste vedeli uvoľniť ostatných hráčov na prihrávku. Celkovo je hra taká taktickejšia a prílišná arkádovosť predošlých dielov je zmenená na realistickejší futbal. Samozrejme to má k živému futbalu stále ďaleko, ale aspoň vidieť u tvorcov snahu sa mu stále čo najviac priblížiť. Veľkou tohtoročnou novinkou sú aj taktické úlohy pre hráčov, ktoré im viete behom hrania dávať. Niektorí ich už samozrejme majú podľa toho ako hrajú ale môžete to aj meniť. Samozrejme majú niektorí predpoklady zvládnuť niektoré úlohy lepšie ako druhé. EA zvyklo vymýšľať ohľadom herných režimov v hre a veľa z nich sa dlho v tejto sérii neohrialo. Tentokrát je novým režimom Rush, ktorý sa dá hrať online a aj offline. Hrá sa výrazne inak ako klasický futbal, tento sa totiž hrá ako malý halový futbal a to 5 vs 5, ihrisko je samozrejme menšie, je tu iná dynamika pohybu a aj sa kratšie hrá. Celkom sa to vydarilo a príjemne sa to hrá, ono je to veľká zábava aj cez online multiplayer, keď sa k vám pripoja živí hráči tak to potom dostáva úplne iný rozmer a je to fakt zábava. Z ostatných režimov sa toho veľa nezmenilo, znovu je tu aj kariéra, ktorá veľmi pomôže ak chcete neskôr hrať online hry proti živým hráčom. Slúži veľmi dobre ako tréning ale ak chcete hrať len single tak vás to poteší tiež, lebo je dobre zvládnutá.

Licencia je znovu veľmi bohatá, samozrejme je tu množstvo hráčov, ktorí majú prepracované tváre podľa skutočnosti, nájdete tu veľa líg sveta a množstvo klubov. Väčšinou sa samozrejme jedná o tie najkvalitnejšie svetové futbalové ligy a kluby a tie, ktoré sú zo zaujímavých krajín sveta, kde má táto séria aj dobrú predajnosť. To sa samozrejme dá chápať a všetky ligy a ani kluby tu byť ani nemôžu, veď to by bol masaker. Celkovo samozrejme má nový futbal najväčšiu silu v online multiplayeri, ktorý je predsa len veľmi lákavý v tom, že si môžete zahrať proti živým hráčom a je to výrazne väčšia zábava ako len proti AI. Tak tomu je však v posledných rokoch stále. Veľká sila nového futbalu je aj v grafike a celkovo v audiovizuálnom spracovaní. Graficky vypadá futbal naozaj dobre, ako hráči, tak štadióny tak aj futbalovosť/filmovosť celého titulu. Kamier je naozaj veľký počet a celkovo je tá prezentácia veľmi podobná reálnemu futbalu a jednoducho to vypadá veľmi dobre. Poteší aj kvalitný komentár zápasov, ktorí zaistili profesionálni komentátori reálnych zápasov a celkovo je komentár dynamický. Celkovo znovu kvalitný futbal s pár prekvapeniami, zamrzí samozrejme licencia, ktorá nie je dokonalá a chýba toho viac. Ako som však už napísal, dá sa to chápať. Futbal je to inak kvalitný a fanúšikovia budú mať čo robiť.

Hra vyšla na: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X a Series S, Microsoft Windows.

Žáner: Športová/Futbal.

Multiplayer: Áno (aj online multiplayer).

• 80%
    - 80%
80%

Nový futbal od EA je kvalitný a má aj pár milých prekvapení v hrateľnosti, ktorá sa priblížila od arkádovejšej k reálnejšej a taktickejšej. Audiovizuál je tiež na veľmi vysokej úrovni, grafická prezentácia vypadá naozaj dobre a poteší aj kvalitný komentár zápasov od profesionálov. Znovu má najnovší ročník aj kvalitný online multiplayer,k kde je najväčšia sila celej hry, ale poteší aj kariéra pre jedného hráča. Jednoducho znovu kvalitný futbal a fanúšikovia budú mať čo hrať ďalší rok.