Edge of Eternity začal svoj život tým, že chcel byť „Nezávislou poctou klasike JRPG“. Malý tím s menom Midgar Studio dosiahol tento cieľ mnohými spôsobmi. Vo februári 2015 bola hra uvedená na Kickstarter  s dátumom vydania jeseň 2016. Hra bola veľmi úspešná, za cieľ si dali tvorcovia vyzbierať $44,000 a nakoniec vyzbierali až $161,246. TU nájdete Kickstarter kampaň. No trvalo až 6 dlhých rokov, kým bola hra pripravená na vydanie v plnej verzii. Projekt sa samozrejme zmenil rozsahom a dizajnom (čo sa týka boja), ale nemal o nič menej ambícií od jeho predkov v JRPG žánri. Veľkú inšpiráciu má hra práve z hier Final Fantasy a Xenoblade Chronicles. Z Final Fantasy si vypožičiava ten fantasy tón, odľahčené dialógy a celkový feeling a zo Xenoblade Chronicles zasa obrovské otvorené pláne s množstvom nepriateľov. Edge of Eternity je čistokrvné JRPG, teda RPG s originálnym RPG systémom, lineárnym svetom a zameraním na emócie. Áno, lineárnym. Aj napriek tomu, že hra obsahuje obrovské lokality, je hra lineárna a nejedná sa o otvorený svet.

Na začiatku svojej cesty v Heryone (svet, v ktorom sa EoE odohráva) môžete cítiť FF7, ale aj Dragon Quest so zjednodušeným bojovým systémom, ako je Final Fantasy Tactics. Otvorený svet sa cíti ako MMORPG, po nádhernej mimozemskej krajine sa potulujú davy nepriateľov. Mojou obľúbenou časťou tejto hry je svet samotného Heryona. Je to nádherne nebezpečný mimozemský svet, ktorý ma potešil len tak behaním a objavovaním. Rôzne prostredia od počiatočnej východiskovej oblasti v snehu, kde vaše postavy nechávajú stopy,  až po skúmanie havarovaných vesmírnych lodí. Julien Galibert, ktorý sa šikovne zaoberal dizajnom úrovní a postáv, tu urobil svoje, krása sveta vás skutočne tlačí k tomu, aby ste sa častejšie túlali po okolí. Veľa úloh je takých klasických „choďte do bodu A a zabite X“ Tak trochu to kazí hru, otravuje to totiž grindovaním. Bojový systém … bojový systém robí veľa. Namiesto pôvodného konceptu, ktorý skôr pripomínal štýl boja FF7, vytvoril EoE jedinečný systém.  Vďaka tomu je nastavenie spätných bodnutí pre ďalšie poškodenie alebo dokonca vyhýbanie sa nepriateľským útokom prvoradé pre úspech v bitkách. Systém využíva systém ATB alebo Active Time Battle; a to znamená, že sa čiara zaplní, akonáhle je plná, táto osoba je povinná konať. Existujú kúzla a ďalšie zručnosti, ktoré môžu ovplyvniť, ako rýchlo alebo pomaly sa táto lišta naplní, ale ak si niekto zahral hru Final Fantasy alebo Dragon Quest, bude tejto koncepcii rozumieť. Každá bitka bude mať akýsi meta quest, ktorý môže poskytnúť ďalšiu korisť, ak by niekto úlohu splnil. Aj bojová lišta pri zahájení bojov vyzerá ako tá, ktorú by ste našli v ktorejkoľvek súčasnej MMORPG. Rovnako ako vo svete, aj boj je graficky krásny, iba ho kazí tráva alebo veci, ktoré sa preháňajú cez nepriateľov alebo postavy. Aby sme sa ďalej cítili ako doma v MMO, Edge of Eternity má dosť robustný systém vytvárania, keď som začal, bol úprimne zdrvujúci. Avšak po tom, čo som bol bez tutoriálu, bolo jasné, aká je hĺbka remeselného / vyrovnávacieho systému zbraní. V tomto fantasy svete, ako je to v prípade mnohých iných, sú kryštály zdrojom energie. Kryštály poskytnú rôzne buffy a špeciálne útoky, ktoré pomôžu vytvoriť požadovaný herný štýl. K dispozícii je tiež systém potravinových bonusov, ktorý umožňuje hráčom variť rôzne jedlá, ktoré ovplyvnia štatistiky, podobne ako kempingový systém vo Final Fantasy 15. 

Príbeh je pre mňa asi najslabšou časťou hry. Hlavný príbeh pochádza z mimozemskej rasy známej ako ‘Archelite‘, ktorá po rokoch dlhoročnej pomoci ľuďom na Heryone na nich zaútočila. Obe strany roky viedli vojnu, keď Archelite nasadil zničujúcu zbraň známu ako Korupcia, ktorá odvtedy spôsobila katastrofu. Korupcia je mor neznámeho pôvodu, môže človeka zmeniť na príšery, ale infikovanie je určitý rozsudok smrti. Zadajte súrodencov Daryona a Selene, ktorých matka bola nakazená Korupciou. Selene proti želaniam svojej matky informuje Daryon, ktorá je preč z vojenských síl, že ich matka je chorá. Samozrejme, že opustí svojich bratov z armády, aby sa vrátili po tom, čo bude jeho jednotka predčasne vymazaná a čo sa objaví, je globálna klusácka cesta dôvery, priateľstva, rodiny a zrady. Dôvodom, prečo mi príbeh padol na druhú stranu, bol až na pár výnimočných momentov iba nedoručenie toho, čo som považoval za veľmi grandiózny príbeh. Celkovo je Edge of Eternity zábavná hra. Okrem niekoľkých zvláštnych animácií tváre a niektorých ďalších divných animácií som si svoj čas na tomto svete naozaj užil. Ako som už povedal predtým, samotný svet je krásny a príjemný; skutočne to ukazuje, aký dobrý môže byť Unreal 4 engine. 

Oficiálna stránka hry. 

Hra zatiaľ vyšla na: PC.

Žáner: Akčná vojenská FPS.

Multiplayer: Áno, až pre 100 hráčov na veľkých mapách.

Hru vytvorili:

  • 75%
    - 75%
75%

Hodnotenie

Edge of Eternity je vydareným RPG na japonský štýl, inšpiráciu v klasikách žánru je vidieť, ale je vždy dobré sa inšpirovať v tých najlepších hrách. Poteší krásny svet a zaujímavé charaktery. Hra má však aj napriek svojmu šesť ročnému vývoju viacero chýb a bugov. Tak snáď to ešte časom tvorcovia vychytajú.

Autor – Rado