Je len málo hier, na ktoré som sa tešil toľko ako Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes. Suikoden II je podľa môjho názoru najlepšia hra, ktorá kedy bola vytvorená, a keď bolo oznámené, že partia starých vývojárov série urobí duchovné pokračovanie, vo vnútri ma to zahrialo. Bolo to ako Vianoce, najmä preto, že sa zdá, že Konami úplne zabudlo, že séria existuje. Nebolo pochýb o tom, odkiaľ prišla inšpirácia, keď som si prvýkrát sadol a užil si cestu. Cesta, ktorá bola sama o sebe trochu pomalá, čo malo viac čo do činenia so mnou osobne ako s kvalitou hry. Rozjazd je pomalý a trvá asi osem hodín, kým sa skutočne stane niečo zaujímavé. Počas tejto doby som začal nachádzať drobnosti, ktoré sa mi nepáčili, hlavne preto, že som ho vždy porovnával so Suikodenom II. Akonáhle som sa tejto myšlienky zbavil a vzal hru takú, aká je, ako hru sama o sebe, stala sa z nej veľmi pekná cesta.

Nowa, mladý chlapec z malej dediny (čo iné?), práve dorazil do The Watch, malej skupiny podobnej domobrane. Netrvá dlho a stane sa kľúčovou postavou v snahe zachrániť svet, a to veľmi japonským spôsobom hry na hrdinov. Pokiaľ ste hrali vedľajšiu hru Eiyuden Chronicle: Rising, ktorej postavy sa tu tiež objavujú, základ konfliktu v Hundred Heroes vám nebude úplne neznámy. Je to o Rune Lenses, veciach, ktoré dávajú ľuďom magické vlastnosti. A keď League of Nations, čo je zbierka dobrých národov, narazí na veľmi mocnú runu, zvanú Primal Lens, The Empire (ako sa nazývajú všetci zloduchovia) vidia svoju šancu ju ukradnúť. To samozrejme vedie k vojne, a to napriek skutočnosti, že si obe strany nedávno potriasli rukami ohľadom mierovej zmluvy. Vojna začína nečistou hrou antagonistu hry, Duxa Aldrika, ktorý je kópiou Lucy Blight zo Suikoden II. Bohužiaľ, jeden z mála problémov, ktoré mám s Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes je, že Aldric nie je zďaleka tak zlý, ako si myslím, že vývojári chceli, aby bol. Zatiaľ čo Luca Blight vypaľuje mestá, núti obyvateľov napodobňovať ošípané, aby žili, a potom ich rúba, Aldric robí všetky svoje hrozné veci mimo obrazovku. Robí naozaj, naozaj zlé veci, ale nikdy ich nevidíme, čo uberá na pocite, že by to mal byť veľký, silný a nebezpečný maniak.

Čo ma pri hraní Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes najviac zaráža, je to, koľko lásky a materiálu vývojári Rabbit & Bear Studios pre túto hru majú. Všetko to začalo ako Kickstarter kampaň, ktorá zničila všetky jej ciele. Rozhodli sa, že budú mať 60 000 nahraných riadkov dialógov, vrátane všetkých postáv, ktoré je možné naverbovať, rovnako ako nehrateľných postáv v rôznych scénach. K dispozícii je veľmi silný soundtrack a vzhľad, ktorý sa k tomuto typu hier dokonale hodí, rovnako ako niekoľko minihier, ako je rybárčenie, kartové hry, Beyblade (pod iným názvom) a súboje kuchárov (osobný obľúbený). Navyše existujú rôzne typy bitiek, ako sú rozsiahle vojny na bojiskách, kde sa jednotky pohybujú po mriežke, a dokonca aj súboje, kde sú dve možnosti: zaútočiť alebo odvrátiť útok. Pri dueloch musíte dávať pozor na dialóg, ako keby protivník povedal: „Teraz zomrieš!“, musíte sa brániť, inak vaše zdravie zmizne rýchlejšie, než stihnete vysloviť názov hry. Toto je nepochybne hra pre úzku skupinu hráčov, ale pokiaľ máte Game Pass, dajte jej šancu, pretože je v skutočnosti zahrnutá od prvého dňa. Pre nás všetkých, ktorí sme milovali hry ako Suikoden, Breath of Fire, Chrono Trigger a ďalšie podobné hry z polovice 90. rokov, si myslím, že si túto hru veľmi užijete, pretože je to pripomienka minulej éry v histórii hrania rolí. Pochybujem, že sa mi nejaká hra vyrovná Suikoden II, ale s Eiyudenom Chronicle: Hundred Heroes Rabbit & Bear Studios urobil veľmi dobrý pokus, najmä pre prvú hru štúdia. Najtragickejšie je, že jeden z týchto zakladateľov, Yoshitaka Murayama, zomrel len pred dvoma mesiacmi bez toho, aby sa dočkal splnenia svojho sna o vydaní tejto hry. Som si istý, že bol na túto hru veľmi hrdý a mal na to plné právo. Pomohol napísať a vytvoriť fantastický titul.

Hra vyšla na: Nintendo Switch, PlayStation 5, PlayStation 4, Project xCloud, Microsoft Windows, Xbox One, Xbox Series X a Series S.

Žáner: RPG.

• 80%