Autori z Nového Zélandu s názvom A44 vznikli  v roku 2013 a ich prvotinou bolo akčné RPG Ashen z roku 2018, kde sa výrazne inšpirovali v Dark Souls sérii a dosiahli so svojou prvotinou zaslúžený úspech. Išli na to samozrejme svojou cestou a síce sa dá Ashen pokladať za indie hru, ich nasledujúca a momentálne aktuálna hra Flintlock: The Siege of Dawn už mala viditeľne väčší rozpočet a o indie hru sa už nejedná ani náhodou. Aj keď majú v A44 len niečo okolo 30 zamestnancov, jedná sa presnejšie o AA hru a teda niečo jej k tým AAA titulom chýba, ale nie je to už ani indie hra. Aj tentokrát išli v stopách soulslike žánru, aj keď tentokrát sa odlíšili už výraznejšie. Síce sa stále jedná o akčné RPG, no je tu príliš veľa odlišných vecí a aj boje sú iné a výrazne rýchlejšie. Najviac sa mi to podobá na Banishers: Ghosts of New Eden zo začiatku roka. Banishers síce dosiahli pekné známky u recenzentov a aj nás hra veľmi bavila, no v predajnosti sa jedná o veľký prepadák a Flintlock zatiaľ vypadá veľmi podobne. Banishers malo na Steame najviac 3700 hráčov a Flintlock je na tom ešte horšie a to len 500 hráčov. Aj keď bol rozpočet menší, určite budú mať vývojári nemalé problémy. Čo je rozhodne škoda, lebo hra sa naozaj vydarila a je veľmi chytľavá.

O čom vlastne Flintlock je? Hlavnou postavou je černoška Nor, ktorá má za úlohu zabiť niekoľko bohov, ktorí ušli z podsvetia a aby to nebolo málo, ešte má aj zaceliť puklinu medzi svetom živých a mŕtvych. Mŕtvy totiž prenikajú vo veľkom do reálneho sveta a ľudia proti nim bojujú, no nepriateľov je príliš veľké množstvo. Nor však má určité schopnosti a aj šikovného spoločníka v podobe akejsi líšky Enki, čo je v skutočnosti malý Boh. Okrem dialógov s ním má váš spoločník viacero výhod. Vďaka nemu môžete rýchlejšie cestovať vzduchom a dostať sa aj na nedostupné miesta a nemalým spôsobom vám pomôže aj v častých bojoch. Celkovo je svet hry takým mixom mágie, strelných zbraní a bojov na blízko. Svet tvoria rôzne lesy, hory, mestečká, bane a tak podobne. Nie je to v ničom extra odlišné od iných hier a aj nepriatelia nepobrali nejakú veľkú nápaditosť a väčšinu z nich ste už videli aj v iných hrách. Základní zombíci, pavúci, nejakí tí bojovníci a tak podobne. Boje s nimi sú však dostatočne chytľavé a zábavné. Máte totiž viacero možností ako taký boj viesť. Máte strelné zbrane, zbrane na blízko a môžete používať aj svojho kamaráta. Ďalej tu máte špeciálne útoky, granáty a môžete využívať aj výbušné sudy. Boje sú jednoducho zábavné aj keď nie sú práve najľahšie, no všetko závisí len od vašej šikovnosti. Nepriateľským útokom sa totiž môžete uhýbať, môžete ich blokovať a následne zaútočiť alebo jednoducho sa budete mlátiť hlava nehlava a nepriateľ vás ťažko poraní svojím kombom. Možností je viacero a aj dosť otvorené prostredia vám dajú viacero možností či už krytia alebo napríklad zoskokov na nepriateľa z vyvýšených miest.

Hrateľnosť je veľmi chytľavá, putujete hrou, zabíjate nepriateľov, preskúmavate prostredia, zbierate potrebné suroviny na vylepšenia, zbierate aj akési duše nepriateľov a za tie potom viete získavať nové schopnosti, môžete si vylepšovať zbrane a podobne. Zaujímavosťou je, že na seba môžete dávať kombá v súbojoch s viacerými nepriateľmi a vy rozhodnete, koľko duší sa vám pripočíta. Čím lepšie kombo, tým dostanete duší viac, no prirátať si ich môžete aj hneď na začiatku v malom množstve, je to len na vás. Príbeh v hre plynie tak nejak nepozorovane, nie je to totiž nijak extra veľkolepé a filmové, no príjemne dotvára hru. Celkovo je hra veľmi pekná aj po grafickej stránke a síce nedosahuje tú najvyššiu úroveň väčšiny AAA hier, no na hru sa pozerá naozaj dobre a viaceré scenérie v hre sú doslova epické. Ozvučenie a hudba až tak veľké pozitíva nezbierajú, no po grafickej stránke je to naozaj palec hore. Hra má dobré tempo, pár hodín vám vydrží a uvidíte, že ak hre dáte šancu, postupne vás naozaj chytí a nepustí.

Hra vyšla na: PlayStation 5, Xbox Series X a Series S, Microsoft Windows.

Žáner: Akčné RPG.

• 80%
    - 80%
80%

Flintlock: The Siege of Dawn je veľmi chytľavé akčné RPG na štýl Dark Souls série. Aj keď tých podobností je tu menej a skôr by som hru prirovnal k Banishers zo začiatku roka. Súboje sú zábavné a máte v nich dostatočne bohaté možnosti, svet je krásny a bavilo ma ho preskúmavať. Samozrejme hra nie je bez chýb, ale vydarila sa viac ako som čakal.