Keď jazzová speváčka Miss Mass podvedie saxofonistu Golden Boya s hodinárom a podomovom predavačom No Manem, rozhodne sa to sústredené na seba Golden Boy vyriešiť tým najextrémnejším spôsobom – vraždou. No Man je však v osudný okamih, kedy Golden Boy stlačí spúšť, v správnom čase na správnom mieste a môže smrti svojej milovanej zabrániť. Má to však jeden malý háčik – účastníci nášho milostného trojuholníka sú kozmické bytosti a Golden boyovi pištole spustí Veľký tresk, čím odštartuje vznik nášho vesmíru. No Man sa tak vydáva na púť celú existenciou, aby našiel spôsob, ako vytvoriť čiernu dieru a Golden Boya zastaviť. Po ceste sa však stane svedkom udalostí, ktoré ho jeho cieľ možno donúti prehodnotiť … Genesis Noir je adventúra, kombinujúci noirové detektívne príbeh s históriou vesmíru. V koži No Mana hráč cestuje skrz významné okamihy v histórii i budúcnosti, počnúc vznikom prvých atómov a končiac trilióny rokov vzdialenú singularitou, v snahe zachrániť Miss Mass pred Golden Boyom. Jednotlivé kapitoly ponúka rôzne tematické hádanky. V priebehu hry dôjde aj na flashbackové sekvencie, poodhaľujúcich udalosti vedúce k osudnej noci. V hre zastupujete takzvaného detektíva bez mena. Point and click adventúry sú príznačné svojou jednoduchosťou, doplnené o tlačidlá WSAD. Pravdupovediac, primitívnejšie to tu už ani nemôže byť. Po pár kliknutiach ste privolaní na miesto činu. Automaticky vykopávate dvere a vrháte sa do Bing Bang. Miesto a čas sa stávajú nepodstatným artiklom a okolo vás prelietava mozaika rozbitá na maličké kúsky.

Nemám v úmysle spoilovať príbeh, ale dej je rozdelený do niekoľkých kapitol. Každá kapitola sa zameriava na iné hodnoty/koncepty žitia. Rozhodnutia sú úzko spojené s náboženskými úkazmi. Napríklad, zasadenie semena do zeme je znázornené troma odlišnými symbolmi. Semeno z pohľadu rastu, semeno z pohľadu zárodku a semeno z pohľadu jedinečnosti. Rodič si pravdepodobne prešiel všetkými troma etapami, oproti tomu, desaťročný tínedžer sa ťažko vyzná v danom odbore. Znie to trochu ako klišé, ale údel každej minihry ma za následok zintenzívniť príbeh a viac sa zamyslieť nad životom. Puzzle hádanky neurazia, ale dlhšie ako dve minúty sa pri nich nezdržíte. Veľakrát je to aj z dôvodu rýchleho získania kľúču k vyriešeniu hlavolamu. Hlavu si lámať nebudete ani pri kamere, ktorá sa reflexívne prepína podľa potreby. Máte doslova rozhľad nad celou situáciou, a ak sa autori rozhodli zmeniť uhol pohľadu, mali na to určite párny dôvod. A to som nespomenul hudobný prednes. Tretí pilier a zároveň posledný klinec do hrobu. Musím sa priznať, že Jazz nezaraďujeme medzi náš obľúbený hudobný repertoár. Saxofón a klavír sú nástrojom a zbraňou, ktoré vedia z intenzívnieť dej. Hudba sa ambientne mení, následné spracovanie a implementovanie je v skutku bravúrne. Vďaka hudobnému prednesu sme sa veľakrát dozvedeli o pozadí vyšetrovania, pohnútkach, ale aj dôvodoch, prečo bol detektív zatiahnutý do príbehu. Ak radi pátrate, všímajte si novinové útržky pohodené po zemi. Tu a tam skrývajú nejednu ľudovú slovesnosť.

Nesmieme zabudnúť na jedno veľké „ale“. Spokojne by sme Genesis Noir mohli hodiť do jedného košíka s hrou Death Stranding. Teraz máme na mysli jej jedinečnosť, ktorá nemá konkurenciu. Prichádza so svojimi vlastnými nápadmi a myšlienkami. Otvára otázky a sústreďuje sa na epické momenty. Audiovizuálny prednes je skrátka výborný. Na druhú stranu, nemusí sa za toto praktikum dočkať veľkej obľuby. Opätovne pripomínam: nie ste tu ako hráč, ale ako nemý divák. Zväčša prechádzate cez dobre navrhnuté kulisy. Plníte už vopred splnené minihry. Na príjemné strávenie času to úplne stačí, ale nemusí to byť každému pochuti.

 

Oficiálna stránka hry. 

Hra zatiaľ vyšla na: Nintendo Switch, Xbox One a PC. 

Žáner: Noir adventúra.

Multiplayer: Nie.

Hru vytvorili:

 

  • 80%
    - 80%
80%

Hodnotenie

Máte chuť zažiť jedno neobyčajné a intenzívne dobrodružstvo, po ktorom vám obočie vytvorí na čele dve súbežné sínusoidy? Tak práve pre vás bol vytvorený projekt Genesis Noir ako kvapka ortuti hodenej do vody priemernosti a neskazí to ani miestami frustrujúci postup riešenia hádaniek, aké vyžadujú skôr trpezlivosť než vyložene len herné skúsenosti.

Autor – Rado