Ghostrunner je cyberpunková FPS, ktorej prvý diel vyšiel v roku 2020 a spôsobil taký malý šok. Ponúkol totiž veľmi návykovú rýchlu hrateľnosť na presnosť. Museli ste presne skákať, presne sa uhýbať strelám a útokom nepriateľov a museli ste presne sekať so svojou nabrúsenou katanou. Vlastne to bolo také Hotline Miami v cyberpunku a z vlastného pohľadu doplnené o poriadnu dávku skákania. Hra slávila úspech ako u kritikov, tak u hráčov a aj predajnosťou. Od svojho vydania predala 2,5 milióna kópií, čo je veľmi pekné číslo a aj preto tu máme dnes pokračovanie od toho istého tímu One More Level z Poľska. Poliaci jednoducho makajú a vyrábajú už svetové hry, ktoré majú naozaj veľkú kvalitu a sú na celom svete veľmi obľúbené, čo dokazuje séria Witcher, Cyberpunk 2077, Dying Light 2 a mnohé iné hry. Na pokračovanie Ghostrunnera som sa naozaj tešil, lebo prvý diel ponúkol veľmi chytľavú rýchlu hrateľnosť a malo to gule.
Druhý diel prináša takmer to isté čo naposledy, len si tvorcovia povedali, že sa tentokrát viac zamerajú aj na príbeh a filmovejšie rozprávanie. Splnili to, ale aj tak mám k príbehu výhrady, predsa len aj tu hrá len druhé husle, aj keď sa vývojári snažia. Príbeh sa odohráva rok po udalostiach prvého dielu. Ikonická Dharma Tower sa vracia a s ňou aj jej obyvatelia, ktorí veria v lepšie zajtrajšky, no o túto vežu majú enormní záujem aj nepriatelia na čele s kyber ninjom AI kultom. Znovu je hlavnou postavou Jack, Ghostrunner (čo sú bojovníci schopní čeliť nebezpečenstvám v reálnom a aj kybernetickom svete). Druhý diel ponúka otvorenejšie úrovne, čo sa nestretlo úplne s najväčším nadšením, ale je to zaujímavá zmena a hra ponúka tentokrát aj viac obsahu ako naposledy. Tvorcovia si pripravili viacero prekvapení v hrateľnosti, či už nové schopnosti, ale aj motorku, na ktorej sa často prejdete hlavne v druhej polovici hry aj mimo Dharma Tower a uvidíte tak vonkajší zničený svet naokolo.
Hrateľnosť je inak zachovaná a to čo zdobilo originál, je aj tu zachované. Pripravte sa teda na poriadne rýchlu hrateľnosť, kde je potrebné využívať všetky svoje schopnosti a mať poriadne rýchle reflexy. Nepriatelia sú totiž dosť početní a aj dosť presní a ich strely musíte katanou blokovať a potom ich seknutím zabiť (čo je vždy veľmi efektné, keďže ich rozseknete). Vo výbave však okrem peknej katany máte aj shurikeny na hádzanie (hviezdice) alebo aj iné schopnosti ako tlakovú vlnu čo odhodí nepriateľov z plošiny do priepasti. Hrateľnosť a pohyby sú naozaj veľmi rýchle, musíte sa uhýbať, skákať, behať po plošinách a to clekovo veľmi presne, lebo každý chybný skok, krok či úhyb znamená vašu okamžitú smrť a idete znovu. Tak isto aj nepriatelia vás dokážu zabiť na jeden výstrel či seknutie, čo platí aj z vašej strany. Hra tak dostáva veľmi dynamický akčný náboj a keď sa všetky tie pohyby naučíte a je z vás už poriadna presná zabijácka mašina, tak je to naozaj skvelý pohľad. Veľmi chytľavá hrateľnosť je hlavným plusom celej hry. Samozrejme je to v mnohých prípadoch aj frustrujúce, keďže je toho skákania a uhýbania naozaj dosť, ale je to veľmi efektívne a mňa to bavilo už v prvom diely. Tu je hlavným bonusom prepracovanejší príbeh, väčšie lokácie, motorka a prepracovanejšie súboje s bossmi.
Graficky je na tom hra podobne ako naposledy, vizuálne stvárnenie je dosť atmosférické, plné neónov a rôznych blikajúcich objektov, jednoducho svet budúcnosti a aj kybernetický svet je stvárnený naozaj dobre a má to atmosféru. Čo tentokrát možno trochu sklame je soundtrack, ktorý je síce aj teraz vysoko počúvateľný, no v prvom diely mi prišiel výrazne lepší. Veď už len main theme z prvého dielu schová celú hudbu druhého dielu do vrecka. Inak je však Ghostrunner 2 kvalitné pokračovanie, ktoré je pre fanúšikov jednotky jednoznačne povinnosť.
Hra vyšla na: PlayStation 5, Xbox Series X a Series S, Microsoft Windows.
Žáner: FPS.
-
Multiplayer: Nie.
-
85%
Hodnotenie
Ghostrunner 2 je kvalitným pokračovaním skvelého prvého dielu. Znovu očakávajte poriadne dynamickú akčnú hrateľnosť založenú na presnosti a rýchlych reflexoch. Tvorcovia z Poľska tentokrát viac prepracovali aj príbeh, ktorý je filmovejší a veľkolepejší, priniesli viac noviniek do hrateľnosti, otvorenejšie úrovne, motorku a celkovo aj viac obsahu. Ja som sa bavil znovu veľmi dobre a snáď sa dočkáme aj trojky.
Autor – Rado