Glee Cheese je herné štúdio z Francúzska. Jedná sa o malé indie štúdio, ktoré vytvorilo v roku 2022 muzikálovú hru A Musical Story založenú na rytme a načasovaných reakciách na hudbu. Kým vtedy im robilo vydavateľa Digerati a hra v podstate upadla do zabudnutia, tentokrát s hrou Headbangers: Rhythm Royale majú za sebou šikovného vydavateľa indie hier a to Team17, ktorý má za sebou už desiatky zaujímavých menších hier. Ich posledným väčším hitom je séria Blasphemous, ktorá pred pár týždňami dostala skvelý druhý diel. Vráťme sa však k Headbangers hre, ktorá je znovu založená na rytme, zvukoch a hudbe. Asi to už tak nejak k štúdiu Glee Cheese patrí.

Jedná sa o online rytmickú párty Battle Royale hru na štýl obrovského hitu Fall Guys s tým rozdielom, že tu hráte za holuba a v podstate žiadne kolo sa nepohnete zo svojho miesta a dôležité je kývanie hlavami do správnej strany a rýchle reakcie. V každej online hre, ktorá je mimochodom crossplatform a teda si môžete zahrať proti hocikomu z hocktorej konzoly, hrá maximálne 30 hráčov proti sebe. Každá hra má 4 kolá z ktorých každé je náhodne vylosovaná disciplína, cez ktorú sa musíte dostať. V každom kole vypadáva niekoľko hráčov a do samotného finále sa dostane len najlepších 5. Disciplíny sú rôzne a je ich až 23, z ktorých sa každé kolo náhodne losuje. Ak vám teda niektorá ide naozaj dobre a máte ju vylosovanú, tak sa pravdepodobne dostanete ďalej, naopak niektoré sú dosť ťažké a ak vám nejdú, pravdepodobne sa ďalej nedostanete. Je to aj o šťastí, že akú disciplínu vám náhoda prinesie. Máte tu napríklad rozstrel na divokom západe, kde vám šerif ukáže obrázok a vy potom musíte rozpoznať zvuk, ktorý patrí k tomu obrázku rýchlejšie ako váš súper. Budete však počuť rôzne zvuky a rozpoznať v tom ten pravý nie je práve najjednoduchšie a ešte musíte byť aj najrýchlejší. Ďalej tu napríklad máme disciplínu, v ktorej musíte opakovať pohyby podľa veliteľa v časovom limite a znovu čo najrýchlejšie a teda buď skok, natiahnutie hlavy, naklonenie hlavy do strany alebo otočka. Je to vtipné a toto mi napríklad išlo veľmi dobre, ale sú tu aj dosť ťažké súťaže ako napríklad opakovanie cvičného programu vo fitku podľa inštruktora. Tam som to nedával a problém mi robila aj videohra, v ktorej musíte v správnom čase stlačiť určené tlačidlo na zber predmetov. Ako som napísal, niektoré súťaže budete mať radi a pôjdu vám, ale niektoré vás budú frustrovať a baviť vás nebudú.

Za každú hru, či už vypadnete alebo sa dostanete až do finále dostávate body ako odmenu. Za tie si potom môžete nakupovať rôzne kozmetické srandičky na vášho holuba. Okuliare, parochne, oblečenia, no proste všetko možné, aby ste ho mali od ostatných odlíšeného. Na môj vkus tu však tých dekoračných vecí až tak veľa nebolo a podobných holubov bolo celkom dosť. Ak prejdeme k online hraniu, nebol s tým najmenší problém a hra sa našla do pár sekúnd, čo je skvelé. O nejaký veľký hit sa však nejedná, čo dokazuje napríklad Steam, kde bolo zatiaľ najviac hráčov len cez 1000 v tú istú dobu. Ak si to porovnáme s Fall Guys, tak tam bolo najviac 172 000, čo je teda fakt obrovský rozdiel. Headbangers: Rhythm Royale dokáže zabaviť, je to celkom vtipné a grafika srandovná, no dopláca to na niektoré ťažké či nudné súťaže. Tu mohli tvorcovia radšej ubrať a sústrediť sa aby ich zábavnosť bola väčšia. Inak hru nájdete aj v Game Passe.

Hra vyšla na: Nintendo Switch, PlayStation 5, Xbox One, PlayStation 4, Xbox Series X a Series S, Project xCloud, Microsoft Windows

Žáner: Online Battle Royale (alebo kto vypadne posledný ten vyhráva)

Multiplayer: Áno (online multiplayer proti ostatným hráčom)

• 70%
    - 70%
70%

Headbangers: Rhythm Royale je online párty battle royale hra a kto ostane posledný z 30 hráčov, ten vyhráva. Každá hra má 4 kolá, ktoré sú náhodne vylosované z 23  rôznych súťaží založených na rýchlych reakciách a zvukoch či hudbe. Hráte tu za holuby, ktoré proti sebe súperia napríklad vo fitku, v hraní videohry, v kývaní hlavou do rytmu, v hádaní zvukov a rôzne iné. Niektoré súťaže sú fakt zábavné a správne uletené a niektoré sú zasa dosť nudné a nezaujímavé. Zabaviť však hra určite dokáže hlavne ľudí, ktorých bavil napríklad hit Fall Guys.