Zaujímavá hra, ktorá dostala veľký rozpočet a aj obrovského a bohatého vydavateľa v podobe Electronic Arts. Pre Kanadské štúdio Ascendant (založené v roku 2018) sa jedná o ich prvotinu a vôbec to nedopadlo zle. Na hre vidieť, že rozpočet bol naozaj veľký, sú tu totiž perfektne spracované príbehové animačky a postavy a ich tváre sú na veľmi vysokej úrovni. Je tu aj behom hrania viacero veľkolepých scén, či scenérií. Vidieť, že na hre pracovalo veľa ľudí a mali naozaj bohatú fantáziu. Je preto veľmi zvláštne, že hre sa dostalo tak málo priestoru a stala sa veľkým prepadákom. Stojí 60 eur a na Steame ju hralo naraz len niečo cez 700 hráčov, čo je teda neskutočne malé číslo na tak veľkú a drahú hru. Jedná sa o single fantasy FPS založené na kúzlach, ktoré takmer neexistujú a okrem Lichdom: Battlemage alebo hororového Ghostwire: Tokyo mi ani žiadne iné nenapadnú. Už tu bude pravdepodobne problém, ale ten bude asi aj v komplikovanom názve a aj menšej reklame pri vydaní. Electronic Arts asi cítili vo vzduchu prúser a tak sa mediálnej kampani ku koncu už tak nevenovali a nedávali do toho toľko peňazí. Problém bude určite aj v hercoch, ktorí v hre hrajú, predsa len sa jedná o neznáme mená a síce máte pocit, že ste ich už niekde videli, určite by hre pomohlo nejaké hviezdne meno a upriamila by sa na hru väčšia pozornosť. Štúdio mimochodom vedie kreatívny riaditeľ Bret Robbins, ktorý pracoval na sérii Call of Duty či Dead Space.

Tvorcovia vytvorili pre svoj príbeh úplne nový svet s vlastnými pravidlami nazvaný Aveum. Hlavným hrdinom príbehu je mladý Jake, ktorý po úvodnej tragickej udalosti prebudí v sebe schopnosť ovládať všetky druhy bojovej mágie. Dostáva následne výcvik a po piatich rokoch sa ho chopíte ako skúseného bojového mága, ktorý má poraziť zlú armádu. Príbeh síce nie je nič extra, ale príbehových animačiek je naozaj veľa a sú dosť epické. Spracovaním sú naozaj kvalitné a bavilo ma ich pozerať, aj keď naozaj sú niekedy až príliš časté a hlavne zo začiatku máte pocit, že viac sa pozeráte ako hráte. Hra je rozdelená do 18 kapitol a ponúka viac ako 25 a máte teda na výber, aký štýl kúziel sa vám najviac hodí do vášho štýlu hrania.

Hlavné sú tri farby kúziel a to červená, zelená a modrá. Každé majú svoje výhody aj slabé stránky a začínate s tým, že červená je v podstate ako silná brokovnica na blízko, modrá je laserový presný lúč na diaľku a zelená je ako keby nepresný ale rýchly samopal. Následne máte množstvo iných možností, útokov a špeciálnych kúziel. Môžete si vyvolať ochranný štít, spomaľovať čas naokolo alebo pritiahnutie si nepriateľa. Je toho samozrejme oveľa viac a až sa čudujem, koľko toho do hry tvorcovia vymysleli. Máte tu aj strom schopností, kde si môžete vylepšovať svoje kúzla a ich efekt. Ďalej tu zbierate peniaze, za čo si viete kupovať novú výbavu, tú nachádzate aj v truhliciach po svete, kde môžete nájsť špeciálne prstene či náramky, ktoré tiež vylepšujú určité vlastnosti. Môžete si vylepšovať vaše zbrane/kúzla a podobne. Je toho naozaj celkom dosť a bol som prekvapený, že v podstate FPS akcia je až tak bohatá na rôzne veci a pripomína až RPG hry. Samotné boje sú potom na základe chytľavých kúziel dosť zábavné, sú časté ale bavili ma. Naozaj sa pri nich cítite ako zdatný bojový mág a nepriateľov síce nie je veľa druhov, ale tie prestrelky sú fakt zábavné. Prostredia sú dosť bohaté na rôzne stavby, ruiny a rôzne pekné scenérie a nový Unreal Engine dokáže ponúknuť naozaj peknú grafiku a efekty. Občas som len kukal a čudoval sa, aké veľkolepé to občas celé je. Niekedy však tá grafika je prekvapivo horšia a hlavne stromy vypadajú ako keby boli zobrané z nejakej 10 ročnej hry. Hudba je tiež celkom fajn a ponúka pár epických melódií. Celkovo hru určite odporúčam, je veľká škoda, že dopadla tak ako dopadla, ale tak snáď si k nej postupne hráči nájdu cestu, bola by to totiž škoda, keby sa fanúšikovia kreatívnejších FPS hier k Immortals of Aveum nedostali. Ja som sa bavil.

Hra vyšla na: PlayStation 5, Xbox Series X a Series S, Microsoft Windows.

Žáner: Fantasy FPS.

• 80%
    - 80%
80%

Immortals of Aveum je vysokorozpočtová FPS fantasy akcia, kde máte miesto klasických zbraní rôzne kúzla a akcia je vďaka tomu veľmi pestrá a chytľavá. Vidieť, že do hry bolo naliatych naozaj veľa peňazí a je škoda, že sa hra nepresadila výraznejšie. Ak však máte radi kreatívne FPS akcie, určite by ste si to mali zahrať. Ja som sa prekvapivo dobre bavil.