Iratus pripomína na prvý pohľad do veľkej mieri úspešný Darkest Dungeon. Ak ste nehrali, tak rozhodne túto veľmi vydarené a veľmi úspešné ťahové RPG odporúčam. Iratus je veľmi podobný svojmu predchodcovi a to vo viacerých aspektoch. Síce robí viacero vecí inak, ale podobnosť hry je veľká, čo však nie je tak úplne na škodu.
Iratus to otočil, tentokrát nehráte za tých dobrých hrdinov, z ktorých viacerí trpia rôznymi psychickými problémami a podobne. Tentokrát hráte za tých zlých, v hlavnej úlohe komentátora je zlý nekromant so svojou armádou zla. Jeho komentáre na rôzny priebeh hry a udalosti sú často cynické, škodoradostné a správne temné. Svoju armádu (anti)hrdinov si tentokrát nenajímate, ale vyrábate z rôznych prísad. Namiešať si môžete viaceré monštrá ako napríklad zombie, upírov, kostlivcov, prízraky, temného rytiera a iné. Potrebujete vždy viacero prísad, ktoré získavate počas vášho putovania podzemím. To je tu vo forme mapy, na ktorej viete ísť stále len jedným smerom a to dopredu, vrátiť sa na nejakú križovatku alebo cestou späť už nie je možné a preto je potrebné si cestu vyberať naozaj uvážlivo. Na mape máte totiž viacero ikoniek a križovatiek, kde máte na výber, či pôjdete do boja alebo za pokladom, hrobkou (v ktorej môžete získať členov vašej armády), za kultistom, ktorý vám môže niečo vzácne podarovať, za fontánou (ktorá dokáže doplniť buď život alebo manu), za questom, za starodávnou rakvou (ktorá má v sebe viacero predmetov) a podobne. Rozhodne si máte z čoho vyberať a občas som bol vážne nerozhodný.
V hre máte niečo ako svoju hrobku, v ktorej si môžete postaviť viacero budov a funguje to vlastne na podobnom princípe ako v Darkest Dungeon a každá budova vám bude na niečo iné a môžete si tu aj zvýšiť produkciu viacerých potrebných predmetov. Ďalej môžete svojich členov légie zla levelovať, vylepšovať ich štatistiky a schopnosti. Pomocou alchýmie si môžete vylepšiť nejaké schopnosti ako napríklad zvýšiť šancu na kritický zásah či znížiť účinok magického útoku proti vám. Ďalej sú tu talenty, v ktorých máte tiež viacero rôznych schopností rozdelených do kategórií. Môžete získať všemožné artefakty a tie vám tiež upravujú štatistiky alebo pridávajú schopnosti.
Samotné boje sú ťahové, v aktívnej družine bojovníkov môžete mať štyroch členov, ktorých si môžete po každom vašom boji manažovať. Bojovať budete prevažne proti ľudským bojovníkom, čarodejníkom, trpaslíkom či bossom. V boji má každá postava viacero schopností, pri každej máte popísané, či to protivníkovi minie zo života, či ho to vystraší a tým mu to minie jeho odolnosť alebo si môžete rôznymi schopnosťami vylepšiť štatistiky v konkrétnom boji alebo na jedno, či dve kolá. Schopností je viacero a líši sa to od danej bojovej jednotky. Boje sú dostatočne intenzívne a na vyšších obtiažnostiach sa už musíte riadne obracať. Graficky to vypadá veľmi podobne ako už niekoľkokrát spomenutý žánrový predchodca. Príjemne sa na to pozerá a ozvučené je to tiež dobre, hlavne hlavná postava nekromantského komentátora.
Čo povedať na záver? Aj napriek podobnosti je hra dostatočne chytľavá, ale svoju žánrovú konkurenciu v podobe Darkest Dungeon neprekonáva. Zabaviť však na pár hodín dokáže.
Koho hra zaujala, KUPUJTE TU
-
70%
Hodnotenie
Chytľavé ťahové RPG, v ktorom hráte za tých zlých. Síce tu cítiť príliš veľkú inšpiráciu inou hrou, ale možno aj vďaka tomu to dokáže na pár hodín dobre zabaviť.
Klady
+ Široké možnosti vylepšovania, škodoradostný komentár hlavného (anti)hrdinu, chytľavá hrateľnosť
Zápory
– Veľká podobnosť s Darkest Dungeon, škaredá herná mapa, po čase už stereotypné
Autor – Rado