King’s Bounty sa na trhu prvýkrát obavilo už v roku 1990, čo bola jedna z prvých hier úspešného štúdia New World Computing. Toto legendárne štúdio stojí za sériou Heroes of Might and Magic a aj za sériou Might and Magic. Sú to vlastne ich najznámejšie série a od roku založenia 1984 sa až do roku 2003 (kedy bolo štúdio zrušené) sa venovali hlavne týmto sériám. V roku 2008 vznikol remake hry s názvom King’s Bounty: The Legend a jednalo sa o úspešnú hru, ku ktorej postupne vyšlo viacero DLC. Od roku 2014 však žiadna nová hra do tejto série nepribudla. Popularitu kedysi obľúbenej série sa snažia využiť tvorcovia z 1C Entertainment, ktorí nám 24. augusta prinesú nový diel s názvom King’s Bounty II. Hra je plánovaná na všetky hlavné platformy a už teraz sme mali možnosť si vyskúšať preview a tak sa môžem podeliť o moje dojmy.
King’s Bounty II je postavené na populárnom a aktuálnom Unreal Engine 4, ponúka výrazne väčšiu filmovosť a cítiť na hre aj inšpiráciu sériou Witcher a to hlavne druhým dielom, lebo aj tu je svet výrazne ohraničený. Asi najväčšou novinkou je pohľad z tretej osoby a King’s Bounty sa tak snaží viac priblížiť moderným RPG. Filmovosť je prítomná hlavne v animáciách, rozhovoroch a celkovo v blúdení po svete. Boje sú klasicky ťahové a tu je kamera klasicky prepnutá do vtáčej perspektívy, aj keď s kamerou môžete ľubovoľne hýbať a približovať bojisko. Pre lepší prehľad je však najlepšie používať kameru čo najďalej od bojiska. Počas samotných bojov je nutné brať veľký ohľad na charakter krajiny a využívať prostredia vo svoj prospech. Často by to malo ovplyvniť priebeh bitky a vhodným využitím terénu tak môžeme poraziť silnejšieho protivníka za cenu minimálnych strát. Samotné mapy obsahujú množstvo prekážok, ktoré sa dajú využiť ako taktické prvky. Veľkou zmenou je aj to, že na políčkach nenájdete jednu postavičku s číslom reprezentujúcim počet a silu, ale tu nájdete čaty zložené z jednotlivých bojovníkov, ktorý vám budú postupne umierať, čím sa bude znižovať aj celkové poškodenie jednotky. V čate môže byť maximálne 10 bojovníkov a vy pri sebe môžete mať armádu maximálne piatich čiat. Uvidíme, či to bude aj konečné číslo v plnej hre na konci augusta.
Na výber sú traja hrdinovia, každý s vlastným príbehom, pričom ide o nelineárne dobrodružstvo v otvorenom svete ríše Antara, ktorú trápi akási infekcia. S vybratým hrdinom či hrdinkou sa vrhneme do záchrany kráľovstva. Po ceste narazíme na množstvo postáv a vedľajších úloh. Postupne získame čoraz lepšiu výbavu a rozdelíme si skúsenostné body do rôznych stromov schopností. Nákaza ničí celú krajinu a obyvatelia preto musia utekať do susedného kráľovstva Nostria, kde hľadajú jedlo a bezpečie. Vizuálny štýl je tentokrát výrazne vážnejší oproti predošlým hrám zo série a celé to pripomína ako som už spomenul Witchera alebo seriál Game of Thrones. Túlať sa krajinou z pohľadu tretej osoby má svoje veľké čaro, ale to mal aj izometrický pohľad z predošlých dielov. Uvítal by som skôr možnosť prepnutia jednotlivých pohľadov, aj keď chápem, že s tým by už bolo nemiestne veľa práce.
Uvidíme, čo ešte autori za mesiac stihnú urobiť, zatiaľ nemajú nakročené zlým smerom, ale viacero vecí ešte potrebuje výrazne doladiť. Hlavne užívateľské rozhranie zatiaľ nie je úplne príjemné. Ikonky sú príliš veľké, pohyb je ťažkopádny, niektoré kliky myškou boli viackrát ignorované a nebol som si istý, či náhodou nerobím niečo zle a podobne. Je tu ešte čo opravovať a vylaďovať a neviem, či to autori za mesiac všetko stihnú. V každom prípade je sľúbený aj veľký patch pri vydaní, ktorý viacero neduhov opraví.
Hra zatiaľ vyjde na: PlayStation 4, Nintendo Switch, PC a Xbox One.
-
Žáner: RPG ťahová stratégia.
Multiplayer: Nie.
Hra vychádza v plnej verzii 24. augusta.