Je to skľučujúca realita, že na to, aby ste dokázali zmeniť svet, je potrebné sakra veľa. Korporácie naďalej púšťajú svoju korupciu do svojich ľudí a AI si preniká do každého centimetra spoločnosti a neustále stiera hranicu medzi človekom a strojom. To je príbeh rozprávaný v Minds Beneath Us, úplne novej vzrušujúcej sci-fi ceste odohrávajúcej sa vo futuristickom ázijskom meste v štýle Cyberpunk. Prevezmete úlohu pokročilej AI, ktorá sa ocitla uväznená v tele Jasona, vášho priemerného chlapíka žijúceho v meste Wanpei. Bojujete so svojím novoobjaveným telom a neustále číhajúcim vedomím skutočného Jasona a vy dvaja čoskoro zistíte, že idete bok po boku s vedúcou korporáciou, ktorá stojí na čele technológie AI.

Práve táto korporácia, Vision, si kladie za cieľ nahradiť hardvér potrebný na prevádzku internetu prepojenými ľudskými mozgami a kvôli úrovniam chudoby v meste pod ním nemajú občania inú možnosť, ako sa zaregistrovať, aj keď obetujú svoje vlastné. telá. Minds Beneath Us pôsobí ako vizuálny román, ktorý sa ponorí do korupcie, chudoby, AI, ľudskosti a morálky, ako aj ako epické sci-fi dobrodružstvo, ktoré spája 2D a 3D ručne kreslenú animáciu a vytvára jedinečný filmový zážitok. Hra je priamočiara a hráč jednoducho potrebuje presunúť Jasona z bodu A do bodu B, zatiaľ čo prestane hovoriť alebo interagovať s predmetmi. Medzi zoznámením sa s Jasonovými kolegami, jeho priateľkou Fran a neskôr jeho spolusprisahancami pri likvidácii Visiona je však boj a napriek svojej jednoduchosti je mimoriadne efektívny. Boj pozostáva z quick time eventov, ktoré samy o sebe pozostávajú z dvoch tlačidiel, no jeho animácia hovorí sama za seba, najmä keď sa neskôr v príbehu predstaví postava známa ako Nin Situ. Ak je jedna vec, ktorou chcem byť, keď budem starší, je to Nin Situ a to je všetko, čo k tomu poviem bez toho, aby som prezradil príbeh. Ako už bolo spomenuté, Minds Beneath Us sa odohráva vo futuristickom ázijskom meste inšpirovanom Cyberpunkom a aj napriek jeho malému rozsahu mi na chvíľu pripadalo ako jedno z najživších miest, aké som v indie titule zažil. Len prechádzka po ulici z Jasonovho domu na stanicu kyvadlovej dopravy ma prinútila zastaviť sa a pozerať sa na NPC, ako hrajú na strojoch gachapon alebo jedia ramen v neďalekej vonkajšej reštaurácii. Mali by medzi sebou rozhovory, keď si objednávali bublinkový čaj alebo čakali na neďalekej autobusovej zastávke. Svetlá mesta sa trblietali v diaľke a neónové svetlá neďalekých stánkov sa rozliali na rušné ulice.

Bol to takmer spôsob, ako zabudnúť na korupciu, ktorá sa deje v pozadí, a tiež pripomenutie, že toto boli ľudia, za ktorých ste bojovali. Okrem počúvania rozhovorov v okolí sa zúčastníte aj mnohých sérií dialógov v priebehu hry a mnoho možností, ktoré si vyberiete, ovplyvní príbeh. Možnosť dialógu, ktorú ste si vybrali na začiatku hry, akokoľvek bezvýznamná sa vám zdalo, sa v hre objaví neskôr a často si budete musieť zapamätať určité rozhovory, ktoré vám pomôžu v zložitých situáciách. Aj keď ma to prinútilo panikať, ak by som zabudol, zároveň to spôsobilo, že každá voľba bola dôležitá a v hre, kde sa snažíte niečo zmeniť, je to malá, ale dôležitá funkcia. Ak ma poznáte, viete, že jednou z najväčších vecí, ktoré v hre hľadám, je to, ako dobre sú jej postavy napísané, a napriek tomu, že je to relatívne krátka hra (o niečo viac ako šesť hodín), väčšina ľudí, ktorých stretnete zostane s tebou. Od nepolapiteľnej 23 cez krutú Nin, cez Jasonovu jemnú, ale vášnivú priateľku Fran až po naivnú, no odvážnu Lawrence, každá postava mala pocit, že má v príbehu zohrať dôležitú úlohu, a často som sa pristihla, že beriem ich pocity do úvahy vždy, keď som musel. urobiť veľké rozhodnutie.

Žiadna postava nie je dokonalá a každá bude mať svoje vlastné presvedčenie, morálku a osobnosť. Ponúkajú dosť zo seba bez toho, aby vás ako hráča nútili, aby ste ich plne akceptovali, a preto je to prinajmenšom zaujímavá hra. Ako veľký fanúšik Cyberpunku 2077 som sa cítil ako návrat domov. Nielen preto, že mal vizuálnu stránku spojenú so žánrom, ale aj preto, že čeliť skorumpovanej organizácii bolo len súčasťou každodenného života. V Minds Beneath Us boli stávky veľké a každé rozhodnutie, či už veľké alebo malé, malo pocit, že malo vplyv. Obsahoval však aj depresívnu pripomienku, že niekedy bez ohľadu na to, čo robíte, tí zlí stále vyhrajú, keďže peniaze a moc vedú v tomto rozbitom svete. V dôsledku toho bol nejednoznačný koniec s viacerými možnosťami uspokojivý aj neuspokojivý. Samozrejme, že som chcel šťastný koniec rovnakým spôsobom ako postavy, ale tiež som vedel, že to nie je možné a som rád, že to vývojári v BearBoneStudio nesladili. Minds Beneath Us zostáva realistickou pripomienkou povahy ľudí, ktorí stoja na vrchole potravinového reťazca. Ukazuje nám však aj dôležitosť človeka. Prečo sme tu, prečo vytvárame spojenia, prečo bojujeme jeden za druhého. Hra nás tiež núti spochybňovať našu morálku a presvedčenie a pýta sa nás, ako ďaleko sme ochotní zájsť, aby sme urobili svet lepším miestom. Udržuje vás v strehu a vkráda sa vám pod kožu a pripomína nám, že hoci budúcnosť môže vyzerať jasne, korupcia bude vždy číhať nižšie.

Hra vyšla na: Nintendo Switch, Microsoft Windows.

Žáner: 2D adventúra.

• 85%
    - 85%
85%

Veľmi kvalitná 2D cyberpunková atmosferická adventúra s prvkami RPG. Naozaj veľmi kvalitná ako príbehom, zaujímavá je aj hrateľnosťou a svojím grafickým spracovaním je veľmi atraktívna. Určite skúste.

Autor – Lukas