Edícia Modrá Crew je tu s nami už od roku 2016 a máme tu už 34 číslo. V Crew sa rozhodli, že sa v tejto edícii budú venovať európskemu mainstreamovému komiksu a edícia je naozaj úspešná. Máme tu komiksy rôznych žánrov a samozrejme sú niektoré úspešnejšie viac a iné zasa menej, no ako celok edícia funguje dobre, čo dokazuje aj zrýchlené vydávanie z pôvodných 4 dielov na 6 dielov ročne. To znamená, že tu máme každý druhý mesiac nový komiks do edície. V Crew si tak môžu dovoliť aj dlhšie série, čoho dôkazom je sci-fi Universal War One, z ktorej vyšli za radom až 3 čísla, v ktorých sa príbeh uzavrel. Podobne je to aj v prípade aktuálnej série Zabijak, v ktorej sa rozhodli v Crew, že vydajú prvých 6 albumov po 3 čísla Modrej Crew. Je tam uzavretý príbeh. Celkovo má však séria vo Francúzsku až 13 dielov a pravdepodobne sa rozhodne podľa predajnosti, či sa ešte v sérii bude v Modrej Crew pokračovať. Ak budú čitatelia spokojní a budú sa návratu série dožadovať, pravdepodobne sa jej aj v budúcnosti dočkáme.

Máme tu teda pokračovanie príbehu nájomného zabijaka, ktorý je veľký profesionál a svoju prácu berie s nadhľadom a chladnou hlavou. Zabijak sa presúva z džungle do veľkomesta, kde sa podľa jeho slov dá najlepšie schovať a tak sa vracia do Paríža. V tomto diely Modrej Crew sa zavŕši načatý príbeh série.

Ttieto príbehy vyšli vo Francúzsku v rokoch 2002 a 2003 a tvorcovia si dali potom následne pár rokov so sériou pauzu. V novom príbehu potom pokračovali od roku 2007, ale ako som už poznamenal, všetko záleží na čitateľoch, či sa ešte séria do MC vráti. Najbližšie sa totiž vrátime do žánru sci-fi a série Orbital. Inak po scenáristickej stránke je Zabijak dosť zaujímavá kriminálka, ktorej sfilmovania sa chopil tak legendárny režisér ako je David Fincher s Michaelom Fassbenderom v hlavnej úlohe. Celkovo má príbeh pomalšie tempo a na akciu dôjde naozaj len zriedka, no má to svoj štýl a doteraz sa mi táto séria páčila aj vďaka špecifickej hlavnej postave Zabijaka, ktorý si jednoducho žije svoj život a svoju prácu berie maximálne profesionálne. Zakončenie príbehu ma trochu sklamalo, čakal som väčší nášup, ale inak budem určite v budúcnosti rád, keď sa ešte séria v MC objaví.

34. komiks v edícii Modrá Crew.

Počet strán: 116

Scenár: Alexis Nolent (Matz)

Kresba: Luc Jacamon

4

Máme tu príbehové zakončenie kvalitnej série Zabijak, ku ktorej sa ale samotní autori po rokoch vrátili a v sérii ešte pokračovali. V Crew sa rozhodli, že nám ponúknu uzavretý príbeh prvých dielov série, čo aj tak zabralo až 3 čísla Modrej Crew a určite je už čas na zmenu (najbližšie sa znovu vráti sci-fi séria Orbital). Všetko však záleží na čitateľoch a ak bude séria Zabijak v edícii MC dobre predávaná a čitatelia sa budú dožadovať pokračovania, určite sa séria ešte neskôr vráti. Takto tu máme fajn krimi thriller so sympaticky chladným zabijakom v hlavnej úlohe, ktorého príbeh je síce pomalší, ale rozhodne po scenáristickej stránke zaujímavý.