Ste fanúšikom série The Binding of Isaac? Páčil sa vám podobný Enter The Gungeon? Tak ste tu na správnom mieste a Neon Abyss vás bude určite baviť.
O čom Neon Abyss vlastne je? Príbeh je maximálne jednoduchý a ide len o to, že ste vo svojej základni a odtiaľ vyrážate na lov monštier do dungeonu. To je celý príbeh a o ten tu vážne vôbec nejde. Na hre cítiť obrovskú inšpiráciu slávnym a kultovým The Binding of Isaac, ak sa vám ten páčil a bavil vás, budete tu ako doma. Neon Abyss je však viac spravený na plošinovkový štýl a najviac sa podobá na mnou nedávno recenzovaný titul Fury Unleashed, ktorý mal herný štýl veľmi podobný. Ako sa to teda hrá? Čo je Neon Abyss tak podobné? Tak v prvom rade sa jedná o rogue-like žáner, čo znamená, že ak zomriete, začínate úplne odznovu a inak. Úrovne sú náhodne generované a náhodne generované sú aj zbrane a predmety, ktoré v úrovniach nachádzate. Náhodne generovaní sú aj nepriatelia, bossovia a rozloženie úrovní a skrytých miestností. Každý ďalší pokus je teda do istej mieri jedinečný. Neon Abyss sa hrá naozaj veľmi podobne ako už spomenuté hry a občas uvidíte aj podobne navrhnutých nepriateľov alebo bossov, ale samozrejme to nie je úplná kópia. Čo je tu zaujímavý prvok, ale tiež je prebratý od Isaaca, tak sú to vaši spoločníci. Môžete totiž v leveloch nájsť vajíčka a z tých sa vám potom náhodne po vyčistení miestnosti buď vyliahne nejaká príšerka so špeciálnymi schopnosťami alebo sa vám nevyliahne a vajíčko stratíte. Príšerky sú veľmi podobné tým s Isaaca a majú aj podobné a niektoré úplne tie isté vlastnosti. Jeden váš spoločník vám bude brať z pred nosa zlaťáky, ďalší zasa bude kradnúť životy a iný bude zasa podpaľovať nepriateľov. Tieto vaše príšerky majú svoj život a ak ich nepriateľ trafí, tak postupne o život prichádzajú, až napokon umrú a už ich pri sebe mať nebudete. Častokrát vám potom pri úmrtí niečo vyhodia, ten čo vám kradol zlaťáky vám vyhodí ešte viac zlata a ten čo vám kradol životy vám zasa vyhodí náhodný počet životov. Niekedy je ich smrť lepšia, ako keď ich máte po svojom boku, hlavne sa to týka tých, ktorí vám zbierajú už spomenuté peniaze či životy, niekedy ich totiž potrebujete a keď vám ich stále zoberú, tak ich jednoducho niekedy nemáte dosť. Tá obrovská podobnosť s Isaacom ma až zaskočila, ale už tam to bolo vymyslené dobre a tu je to tiež veľmi fajn prvok. Tých vajíčok a spoločníkov môžete mať so sebou desiatky.
Ďalej tu máme obrovský počet špeciálnych predmetov, ktoré vám buď vylepšujú zbrane alebo vám dajú špeciálne schopnosti a aj tých zbraní si môžete vyskúšať niekoľko desiatok. Hlavne v´daka zaujímavým predmetom a zbraniam hra veľmi baví. Úrovne sú totiž navrhnuté dobre, prestrelky sú zábavné a kombinovanie predmetov je dostatočne na hre pútavé a tá ich náhodnosť núti hráča skúšať hru naozaj viackrát. Je to veľmi návykové a naozaj sa hrateľnosť aj napriek obrovskej podobnosti s inými hrami vydarila. Na každej úrovni musíte poraziť bossa, z ktorého vypadne špeciálny predmet a aj skúsenosti, ktoré potom po smrti môžete investovať do akéhosi stromu schopností a začať potom hru so špeciálnou schopnosťou. Trochu ma zamrzelo, že nepriateľov nie je až tak veľa druhov, síce sú ich desiatky, ale často sa opakujú a podobne je to aj s bossami. Tých je menej a opakujú sa až príliš často. Aj napriek tomu to však až tak nevadí, lebo ako som už spomenul, hrateľnosť a náhodne generované úrovne a predmety sú dostatočne návykové, aby ste porážali aj stále tých istých bossov, len aby ste sa dostali až k tým hlavným, ktorí sú vždy na konci celého vašeho priechodu dungeonom. Ak toho špeciálneho bossa porazíte, tak začínate odznovu s nejakým špeciálnym predmetom a vydáte sa na lov nasledujúceho špeciálneho bossa. Kým sa však k nemu dostanete, musíte prejsť nejakých 5 poschodí a porážať tých radových, opakujúcich sa bossov.
Neon Abyss je veľmi návyková hra a je jednoduchšia ako už niekoľkokrát spomenutá séria The Binding of Isaac, ale to vôbec nevadí, aspoň je tu väčšia šanca, že sa s viacerými náhodnými predmetmi a výbavou môžete dostať na koniec hry, v Isaacovi to totiž bolo častokrát tak, že ak som nič dobré v úvode hry nedostal, tak som dal rovno radšej reštart celej hry a išiel znovu v nádeji, že schytám hneď v úvode nejaký dobrý predmet. Neon Abyss je tým, že je jednoduchší, tak tie reštarty tu až tak potrebné nie sú, lebo vám stačí nájsť dobré predmety aj neskôr a nemusíte ich mať hneď v úvode hry. Ak sa však chcete dostať na všetky schované miesta a otvoriť všetky truhlice, tak tie reštarty tu budú tiež potrebné a honba za tým pravým predmetom bude neúprosná. Niektoré úrovne sú totiž navrhnuté tak, že máte truhlice príliš vysoko a ak nenájdete väčší skok či lietanie, tak sa tam nemáte šancu dostať. Niekedy je zasa veľký nedostatok kľúčov od truhlíc či výbušnín, aby ste sa dostali za nejakú stenu a preto sa tu stáva veľmi často, že kvôli chýbajúcim schopnostiam nepozbierate úplne všetko, čo by ste chceli. O to je však radostnejšie, keď získate výbavu, ktorá vám umožní sa dostať všade.
Neon Abyss sa vydaril a síce to nie je v žiadnom prípade originálna hra a podobných hier tu už bolo viacero, aj napriek tomu je to skvelá zábava a ja som sa pri hraní veľmi dobre bavil. Grafika je pixelová a tak hru rozbeháte takmer aj na kalkulačke a hra vypadá príjemne a pekne. Hra vyšla na Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One a PC.
Hru vytvorili
-
85%
Hodnotenie
Neon Abyss kopíruje kultové hry tohoto žánru a vôbec sa za to nehanbí. Kopíruje ich však dobre a na vrch pridáva aj nejaké svoje nápady a bol som až prekvapený, aká návyková je hrateľnosť. Ja som sa bavil veľmi dobre.
Autor – Rado