Out of Line je malá indie hra, ktorá zatiaľ vyšla len na PC, ale chystá sa aj na Nintendo Switch a možno aj ostatné konzoly. Jedná sa o ručne kreslenú 2D plošinovku, v ktorej budete riešiť logické hádanky. Aj keď sa jedná o malý a neznámy titul, ktorý ľahko ujde vašej pozornosti, rozhodne dokáže na prvý pohľad zaujať hlavne svojou príjemnou 2D grafikou.
Príbeh je minimalistický, veľmi jednoduchý a povedal by som, že je aj dosť nejasný. Hráte za malého robota/chlapca s menom San, ktorý sa z ničoho nič objaví na scéne pri záhadnom svetielkujucom strome, túto peknú scénu však za okamih preruší mechanický pazúr, ktorý sa snaží malého Sana rozdrviť. Tomu sa však podarí ujsť. Celý tento čudesný svet je plný takýchto mechanických chápadiel, ktoré hliadkujú, prenasledujú vás a budete si musieť pred nimi dávať veľký pozor. Stačí ak vás ich červené svetlo zbadá a rozdrvia vás. Ako sa však San po úteku preberie, získa zlatý oštep, ktorý sa stáva hlavnou mechanikou a súčasťou celej hry. Viete ho hádzať do stien, do ktorých sa zapichne a tým si spravíte plošinku vďaka ktorej môžete vyšplhať vyššie, budete s ním ovládať rôzne mechanické zariadenia a budete ho hádzať do rôznych objektov. Buď do tlačidiel na stenách alebo do ozubených kolies, vďaka čomu sa zaseknú a vy môžete prejsť ďalej cez otvorenú bránu. Oštep sa vám vždy na zavolanie vráti.
Bolo mi sympatické, že táto mechanika oštepu bola zaujímavo vymyslená a behom hry sa hrateľnosť stále jemne mení. Kým prvé minúty hry sa odohrávajú v akejsi továrni, v ktorej vidíte na pozadí viacero postáv, ktoré vyzerajú presne tak isto ako vy a pomocou oštepu im budete pomáhať a oni zase vám, aj keď každá z postáv si ide svojou vlastnou cestou. Neskôr to vystrieda pekné vonkajšie farebné prostredie mimo továrne, v ktorom uvidíte aj novú tajomnú vysokú postavu, ktorá vám bude pomáhať a dôležitou súčasťou hry sa stanú aj akési mechanické pavúky, ktoré vám budú spúšťať mechanizmy. Tie však majú dve formy, buď sú posadnuté a chcú vás zabiť alebo sú priateľské. Váš tajomný vysoký kamoš och však vie svojim oštepom zabodnúť a zmeniť na priateľské pavúky. Okrem oštepov teda v tejto časti riešite aj iné hádanky. Hrateľnosť sa dostatočne často mení, logické hádanky striedajú oddychové pasáže, v ktorých sa len premiestňujete prostredím, kľudné pasáže zasa striedajú tie zdrhacie, kde musíte ujsť pred mechanickými pazúrmi či posadnutými pavúkmi. Hádanky nie sú nijak extra ťažké, nezaseknete sa a postupujete plynulo hrou ďalej. Niekto môže namietať, že je obtiažnosť príliš jednoduchá, no ja by som to netvrdil, je jednoducho normálna a občas musíte aj popremýšľať ako hádanku vyriešiť a ako sa dostať ďalej. V rámci logických plošinoviek sú oveľa ťažšie a aj lepšie tituly, ale bol som sám prekvapený, že ma Out of Line celkom bavilo.
Hra je krátka, prejdete ju za necelé dve hodiny a tomu zodpovedá aj cena, ktorá je nastavená na 10 euro, čo je myslím si príjemná cena. Za ten čas nenudí, hrateľnosť sa mení, prostredia vypadajú pekne a zaujímavé sú aj interakcie s inými postavami či nepriateľmi. Graficky hra vypadá pekne a v rámci plošinoviek sa jedná o príjemný titul. Horšie je to so zvukmi, ktoré sú občas až príliš rušivé, jedná sa hlavne o mechanické chápadlá, ktoré občas fakt nepríjemne pištia. Ostatné zvuky a hudba mi prišli v poriadku. Ak ste fanúšikom, rozhodne hru skúste.
Hra zatiaľ vyšla na: PC.
-
Žáner: Logická plošinovka.
Multiplayer: Nie.
Hru vytvorili:
-
75%
Hodnotenie
Out of Line je príjemnou logickou plošinovkou. Kreslená 2D grafika vypadá pekne, hrateľnosť je dostatočne zábavná a podarené sú aj herné mechaniky. Problém vidím hlavne v krátkosti hry a v divnom príbehu. Aj napriek tomu sa však jedná o kvalitný malý titul, ktorý by si mali fanúšikovia indie titulov či 2D plošinoviek skúsiť.
Autor – Rado