Hororových komiksov stále na našom trhu nie je nejak veľa a určite by ich mohlo byť podstatne viac. Preto som stále rád, keď sa tu nejaký nový titul objaví a hneď zbystrím svoju pozornosť. Parcela pôvodne vychádzala v DC Comics v rokoch 2012 až 2013, ale súborné vydanie vydal Dark Horse v roku 2023. V Crew si povedali, že túto hororovú jednohubku vydajú aj u nás a spravili dobre. Veď aj v predajnosti v rebríčku TOP10 komiksov je Parcela 13 na peknom 3. mieste. Hodnotenia má tento komiks celkovo slabšie ako na Goodreads tak aj na comicsdb.cz, ale ja osobne som sa bavil celkom dobre.

Príbeh rozpráva o jednej rodinke, ktorá sa sťahuje do nového domu cez pol krajiny. Ten však ešte nie je pripravený na odovzdanie do ich rúk a tak si musia nájsť iné prenocovanie. Bytový komplex Parcela 13 však skrýva niečo hrôzostrašné…Za komiksom je scenárista Steve Niles, ktorý vytvoril kultový hororový komiks 30 dní dlouhá noc a aj u nás vydaný horor Údolí zrůd, ktorý už tak dobre hodnotený nebol a vlastne zapadol. Parcela 13 je scenáristicky jednoduchou hororovou atrakciou, ktorej pomáha hlavne kresba Glenna Fabryho, ktorý už vytvoril kultový komiks Preacher a okrem toho aj komiksy Thor: Vikingové alebo Nikdykde. U Crew je tento kreslič obľúbený a možno aj to rozhodlo, že tu Parcelu 13 vydajú. V každom prípade je to po vizuálnej stránke veľmi atraktívny komiks a Glenn Fabry sa tu vyžíva v hororových nechutnostiach a brutalitách. Ten scenár ako som už spomenul je jednoduchší, ale na horor úplne dostačujúci. Rodinka príde do bytového domu, ktorý má hroznú minulosť a začne vidieť rôzne prízraky znetvoreného Roberta Wyatta a jeho rodiny, ktorú zabil. Wyatt zabil aj sám seba, čo sa v roku 1670 v malej kolónii vo Fairfaxe (štát Virgínia) považovalo za ťažký hriech voči Bohu. Roberta Wyatta aj s mŕtvou rodinou uvrhli do nesvetej pôdy. Mladá rodinka tak vidí prízraky ako mŕtvej rodiny tak aj ostatných obyvateľov kolónie. Všetci sú znetvorení a všetci sa ich snažia zabiť.

Ja som sa bavil, je to taká jednoduchšia hororová atrakcia, kde na každej novej strane môžete očakávať nejaké nechutnosti a poriadne brutálne gore scény. Na jesenný sychravý večer a na Halloweena ideálna jednohubka.

Počet strán: 124

Scenár: Steve Niles

Kresba: Glenn Fabry

Preklad: Filip Ženíšek

4

Taká jednoduchšia hororová atrakcia plná nechutností a gore scén. Na titul komiks roka to samozrejme útočiť nebude, ale v týchto sychravých jesenných večeroch to hororových fanúšikov určite poteší. Ja som sa bavil dobre a síce je scenár jednoduchší a trochu divný, tých hororových atrakcií je tu naozaj dosť. Stojí to na peknej kresbe Glenna Fabryho a ja som rád, že to u nás vyšlo.