Tak už sme v tejto fantasy bojovej manga sérii aktuálne za polovicou, keďže vo svete už vyšlo 18 dielov série. V každom prípade však nakladateľstvo Zanir pokračuje vo vydávaní vcelku rýchlo a tie 2 diely ročne dostávame už od roku 2020, kedy síce vyšiel len jeden diel, ale následne v roku 2021 vyšli rovno 3 diely série. Odvtedy sa to ustálilo na vydávaní dvoch dielov ročne. Je to veľa? Málo? Ťažko povedať, keďže sa manga číta naozaj veľmi rýchlo, no hlavné je, že tu táto séria vôbec vychádza a v Zanire dostáva naozaj kvalitnú starostlivosť. Manga sa nakoniec uchytila aj u nás a predáva sa v celku dobre. Radiant si to rozhodne zaslúži, lebo verte tomu alebo nie, no patrí medzi najlepšie manga série, ktoré u nás vychádzajú a verte tomu, že ak mu dáte šancu, budete príjemne prekvapení.

Máme tu teda jubilejný 10. diel série, ktorý vyšiel premiérovo v dvoch verziách obálky na oslavu tohto milníka. Hlavne obálka so Sethom na prednej strane sa veľmi vydarila a patrí k najkrajším v sérii. Inak príbeh samozrejme pokračuje tam, kde v poslednom diely skončil a tak zúri bitka, v ktorej útočia inkvizítori na hrad Merlin. Kráľovná je zranená, Seth sa stal neovládateľným, Merlin sa zmenil na obrovské a silné zviera, ktoré chce všetko a všetkých zničiť a lord Brangoár prišiel o svoju nohu…

Desiaty diel série začína poriadne divoko a ak ste čítali predošlý diel už dávnejšie, budete trochu zmätení, keďže sa bojuje na viacerých frontoch. Príbeh sleduje viacero linieke a v hlavných úlohách je naozaj veľký počet postáv. Je to však prehľadné, dej je znovu zaujímavý a prvá polka knihy je poriadne napchatá akciou. Je to dynamické a neustále sa niečo deje. Potom v druhej polke sa to celé ukľudní a je to také uvoľnenejšie ako tomu bolo v prvých dieloch série, ktoré mali naozaj množstvo humorných scén, ktoré išli v posledných akčnejších dieloch predsa len do úzadia. Znovu je to však kvalita a celkovo je Radiant asi jedna z najstabilnejších a kvalitatívne najvyrovnanejších sérií, aké u nás vychádzajú.

Počet strán: 176

Scenár: Tony Valente

Kresba: Tony Valente

Preklad: Zuzana Špicarová (Lochmanová)

Redakcia: Veronika Nováková (Špendla), Jan Schejbal

4

Máme tu jubilejný diel série Radiant s číslovkou 10! Už sme za polovicou! Keďže vo svete je momentálne 18 dielov tejto vydarenej fantasy bojovej série. Tony Valente si udržuje vysokú kvalitu série a tentokrát tu máme dve rozdielne polovice. Tá prvá je výrazne akčná a dynamická, v ktorej pokračuje boj inkvizítorov s hradom Merlin a v tej druhej zasa máme výrazne kľudnejšiu časť, v ktorej je to zase uvoľnenejšie. Séria sa u nás uchytila a verím, že nebude stáť nič v ceste jej dokončeniu.