Tak sme tu mali od tejto drzej, brutálnej a krásne kreslenej série trojročnú pauzu. Konečne tu máme nový diel, v ktorom však máme tentokrát miesto 3 dielov len 2 a to z toho dôvodu, že celkovo má mať séria 13 dielov a tu máme diely 10 a 11. Posledný 11. diel vyšiel vo Francúzsku ešte v roku 2012, ale kreslič Olivier Ledroit sa potom následne začal venovať vlastným projektom, z čoho vznikla aj séria Wika (naša recenzia), ktorú tu v roku 2023 vydalo práve Crew. Jednalo sa o podobne ladenú sériu, len miesto sveta pekelného sme tam mali svet fantasy, miesto upírov sme mali elfov, ale ladenie bolo podobné. Tiež sme dostali veľkú porciu brutality, násilia, erotiky a súbojov. Pat Mills sa už dlhšie vyjadroval, že záver série a teda diely 12 a 13 má už dávno napísané a čaká len na Oliviera, kedy bude mať konečne na sériu čas. Po dlhých rokoch čakania, kedy to už začínalo vypadať, že séria ostane nedokončená, sa stal zázrak a Olivier Ledroit si čas konečne našiel a v roku 2024 vyšiel vo Francúzsku predposledný 12. diel. Takže verím, že čoskoro tu budeme mať aj diel záverečný.

Určite už túto sériu dobre poznáte, jedná sa o komiks čisto pre dospelých, kde naozaj nechýbajú nadávky, sex, brutalita, ale aj poriadne drsný humor. O čom je vlastne príbeh tejto série? Príbeh série rozpráva o Heinrichovi, ktorý dúfal, že po smrti nájde pokoj – a nie chaos Vzkriesenia, pekelného sveta, kde je čas úplne naruby. Znovuzrodil sa však ako upír, bol pasovaný na rytiera menom Requiem a vzápätí sa zaplietol do kozmickej vojny, ktorú spolu vedú zvláštni bohovia. Je to pozoruhodný konflikt … a Requiem je možná kľúčom k jeho výsledku. K tomu chce ešte nájsť aj svoju družku Rebeku, to však nebude vôbec také jednoduché. Vojna v pekle nikdy nekončí…

Bojuje sa tu na viacerých frontoch, postáv je viac než dosť a určite si pred čítaním dajte rekapituláciu predošlých dielov, predsa len trojročná pauza bola až príliš dlhá a pamätať si už všetky udalosti určite nebudete. Pat Mills vymyslel znovu viaceré vtipne drzé scény, je tu množstvo súbojov, nahotiniek, brutálneho násilia a všetkého, čo máte na tejto sérii radi. Ak sa vám predošlé časti páčili, prídete si aj tentokrát na svoje. Na scéne samozrejme nemôžu chýbať také postavy ako Dracula alebo Alžbeta Báthoryová. To samozrejme ani zďaleka nie je všetko a je tu veľké množstvo všemožných bizarných alebo rovno nechutných postavičiek. Olivier Ledroit to znovu celé kreslí so svojím maniakálnym zmyslom pre detail a kresba vypadá jednoducho úchvatne a naďalej platí, že je to jeden z najlepšie kreslených komiksov, aké som kedy vidiel. Jednoducho ma baví a síce je to už po dejovej stránke o niečo slabšie ako časti predošlé, stále je to veľmi fajn drzá zábava.

Počet strán: 148

Scenár: Pat Mills

Kresba: Olivier Ledroit

Preklad: Štěpán Kopřiva

5

Ja jednoducho nemôžem inak, som veľký fanúšik tejto série a stále ma veľmi baví. Samozrejme ten dej je tu už značne prekombinovaný, ale stále je tu dostatok drzej zábavy, poriadne šťavnatého násilia a okorenené je to aj trochou erotiky. Som veľmi rád, že sa konečne po 12 rokoch Olivier Ledroit pustil do posledných dvoch dielov série a že sme konečne po 3 rokoch čakania od Crew dostali ďalší nášup drzej nekorektnosti s názvom Requiem. Je skvelé, že kreslič ostal stále ten istý a že na neho Pat Mills toľko rokov počkal. Tá Olivierova maniakálne detailná kresba je stále úchvatná!