Máme tu komiks z Južnej Kórei, ktorý je veľmi podobný mange, ale manga to nie je. Predsa len mangy sa čítajú do opačnej strany ako sme zvyknutí a väčšinou sú čiernobiele. Solo Leveling sa číta úplne klasicky západným štýlom a je farebný. Jedná sa o sériu, ktorá bola vydávaná na internete a v krajine vzniku je to momentálne populárnejšie ako klasické mangy. Solo Leveling je adaptáciou fantasy webnovely z roku 2016 a komiksová séria začala vychádzať od roku 2018. Séria je populárna a preto sa nemožno čudovať, že to skúsili aj v Crew, predsa len farebná kresba je populárna veľmi a manga štýl tiež.

Príbeh je inšpirovaný výrazne RPG hrami a hlavný hrdina s menom Činu Song je lovec triedy E, čo znamená, že je najslabší a aj v tých najslabších dungeonoch dostáva poriadne na prdel. Kolegovia ho volajú aj Najslabšia zbraň ľudstva, čo len zdôrazňuje jeho zraniteľnosť, no on sám prácu lovca potrebuje, lebo jeho mama je ťažko chorá a nič iné poriadne robiť nevie. Vlastne poriadne robiť nevie ani toho lovca, ale to sa koncom prvého dielu zmenilo a Činu Song naberá poriadne na sile. Leveluje totiž sám za splnenie úloh a výrazne sa mu tak zvyšujú jeho štatistiky, ktoré ovplyvňujú jeho silu, kondíciu, inteligenciu, zmysly a podobne. Je to však značne netradičné a začína byť kvôli tomu už pod drobnohľadom ľudí, ktorí dávajú na tento systém lovcov a dungeonov pozor….

Solo Leveling séria je zatiaľ pre mňa po dvoch dieloch veľmi milé prekvapenie. Naozaj som nečakal, že to bude až takto kvalitné, ale tvorcovia ukazujú, že majú plno zaujímavých nápadov. Hlavne sa to veľmi celé podobá na RPG hry, ktoré určite viacerí z vás hrali a ja sám som si ich zahral desiatky. Aj preto ma táto séria možno tak baví, lebo je tu veľmi veľa odkazov na RPG hry a celkovo aj systém fungovania sveta a príbeh. Hlavná postava je sympatická a to ako naberá na sile a dokáže poraziť aj silnejšie obludy je dosť zaujímavé už len z toho hľadiska, že je tu pekná kresba a súboje sú tiež prehľadné a kresbou dobre zvládnuté. Do toho sa mieša aj prekvapivo nápaditý príbeh, ktorý má premyslené a pútavé zvraty. Zatiaľ je Solo Leveling veľmi vydarenou sériou a úplne chápem jeho popularitu.

Počet strán: 300

Scenár: Sorjong Ki

Kresba: Songnak Čang

Preklad: Štěpánka Horáková

Redakcia: Tereza Micková, Alexandra Petáková

4

Solo Leveling 2 si udržuje vysoko položenú latku kvality prvého dielu a musím povedať, že je to pre mňa značne prekvapivé. Je to však milé prekvapenie a naozaj som nečakal, že bude táto séria až tak kvalitná. Má to sympatického hrdinu, pútavý dej, prekvapivé nápady a kvalitnú kresbu. Svet funguje na pravidlách RPG hier a ono je to takto v komikse celkom svieže. Séria Solo Leveling ma zatiaľ vážne baví.