Space Punch je nová manga od malého nakladateľstva Zanir, ktorá začala vychádzať koncom roka 2023. Nakladateľstvo Zanir funguje od roku 2015 a za ten čas už vydalo viacero zaujímavých komiksov alebo máng. Vypichol by som z nich hlavne komiksy ako Jim Hawkins, ktorý je krásne kreslené pirátske dobrodružstvo. Ďalej by som rozhodne odporúčal dinosauriu mangu Putování s dinosaury, zaujímavý atmosférický horor Strašáci, zombie hororovú mangu Crueler than Dead, vikingské fantasy Vei, postapokalyptickú sci-fi mangu Cagaster alebo bojovú manga sériu Radiant. Určite sa však toto nakladateľstvo oplatí sledovať, nevydávajú síce úplný mainstream a nečakajte od nich ani tie najpopulárnejšie a najznámejšie komiksy, no dokážu vydávať zaujímavé tituly z tých menej známych komiksových vôd. Občas vedia svojim výberom veľmi milo prekvapiť a vždy sa teším na ich novinky.

Séria Space Punch má momentálne 4 diely vo svete a nemala by to byť dlhá séria, no uvidíme. Vo svete vychádza od roku 2021 a v hlasovaní od Zaniru vyhrala medzi troma manga titulmi a zozbierala z celkových 171 hlasov až 77. Konkurenciou bola Oneira a Double Me. O čom vlastne Space Punch je? Je to taká akčná detektívka zmiešaná so superhrdinskými schopnosťami. V hlavnej úlohe príbehu sú dvaja bratia z ktorých starší sa volá Zack a robí v skorumpovanom meste policajta a mladší je Joe, ktorý si vo svete hľadá miesto a začalo ho baviť boxovanie. Schyľuje sa však k vojne gangov a naša hlavná dvojica hrdinov je uprostred krvavého diania…

Zo začiatku prvého dielu som si o sérii myslel, že sa bude jednať o realistické prostredie a aj dej. Síce je prostredie naozaj realistické, no do popredia sa dostávajú nadpozemské schopnosti hlavných hrdinov, ktorý našli po svojom otcovi špeciálne predmety so špeciálnymi schopnosťami. Starší Zack našiel čapicu, vďaka ktorej má silnejšie vnímanie a mladší Joe zasa našiel boxerskú rukavicu, vďaka ktorej má v ruke naozaj veľkú silu. Toto všetko im pomôže v nebezpečnom boji proti nagstrom a aj keď ma to v prvom diely trochu vyrušovalo, v tom aktuálnom druhom som si už na tieto nadpozemské schopnosti zvykol a scenárista ZD. s nimi celkom zaujímavo pracuje. Dej je zaujímavý a páči sa mi aj príjemná kresba, ktorá je v rámci máng výrazný nadpriemer. Ak ste do sérii ešte nenaskočili, určite to skúste.

Ak vás komiks zaujal, kúpte ho priamo na stránke nakladateľstva ZANIR.

Počet strán: 248

Scenár: ZD.

Kresba: ZD.

Preklad: Tereza Beránková

Redakcia: Katarzyna Niemiec, Veronika Nováková (Špendla), Jan Schejbal

Vydavateľstvo: ZANIR

4

Space Punch je nenápadná, no zábavná akčná detektívka, v ktorej je realistické prostredie vojny gangov, v ktorej sa pohybujú dvaja bratia. Pomáhajú im artefakty po ich otcovi, vďaka ktorým majú špeciálne schopnosti. Príbeh je zaujímavý, pútavý a kresba veľmi príjemná. Zatiaľ ma to baví a určite odporúčam.