Stray Souls je jeden z tých prípadov, kedy boli na začiatku veľké ambície, no hru si zobral do ruky málo skúsení vývojári, ktorým sa to začalo celé rúcať priamo pod rukami. Chceli stvoriť niečo podobné ako je séria Silent Hill alebo Resident Evil a dokonca je tu cítiť inšpirácia aj Alanom Wakeom a práve pred pokračovaním Alana Wakea vyšla táto hra a to len dva dni. Rozhodne zlé načasovanie, lebo Stray Souls sa jednoducho nemôže s Alanom Wakeom 2 rovnať a na Stray Souls vidno, že to stálo podstatne menší peniaz a ešte aj to čo hra obsahuje je problémové. Síce sa vývojári zo štúdia Jukai, pre ktoré to je ich prvotina pýšili najnovším Unreal Enginom 5 a rôznymi technológiami, no doplatili výrazne na svoju neskúsenosť. Pritom hra naozaj nezačína zle a je poriadne nepríjemná.

Hráte za Daniela, ktorý sa nasťahoval do starého domu po svojej babke. Hneď prvé noci sa však začnú diať strašidelné veci a dozvie sa z internetovej zoznamky, že dievča s ktorým si píše je vlastne ich suseda a na jeho babku mu prezradí veľmi čudné veci. Vypadá to totiž, že jeho babka bola členkou nejakého kultu a následne sa v dome v noci začnú diať čudné veci, začne počuť zvuky, rozvietia sa svetlá samé od seba a bude vidieť aj svoju starú babku, no je nejaká zmenená dosť hnusným spôsobom. Čo to všetko znamená? A čo sa vlastne deje? Je to len v jeho hlave či je to skutočné?

Úvod v starom dome má poriadne nepríjemnú atmosféru a viackrát ma mrazilo a ešte som sa aj párkrát zľakol. Zvuky má totiž hra naozaj skvelé a graficky to tiež nie je zlé, aj keď vizuálne je tu viac viditeľných chýb hlavne v nedotiahnutých animáciách, keď vidíte ako jeden objekt ide cez ten druhý. No inak je úvod naozaj dosť silný a strašidelný. Potom sa Daniel dostane aj so svojou kamoškou do sychravého lesa a tu vidieť poriadny rozdiel medzi novým Alanom a Stray Souls, kým Alan je naozaj veľmi prepracovaný a prostredia má naozaj prepracované, tu tie lesy a celkovo aj iné prostredia okrem úvodného domu veľmi zaujímavé nie sú a v podstate pobehujete lineárnym spôsobom vpred. Aj napriek tomu však vývojári dokázali zo Stray Souls spraviť takú hnusnú nepríjemnú hru, síce sú nepriatelia v lesoch takmer stále tí istí, dokáže to zabrnkať na strašidelnú strunu. Niektorí bossovia sú tiež poriadne hnusní a nepríjemní. Celkovo tu pobehujete, strieľate nepriateľov revolverom, prehľadávate okolie, občas riešite nejaké tie hádanky. Nie je to úplne márne a atmosféra je tiež občas silná. Len celkovo na hre vidieť, že by ešte potrebovala nejaký ten čas, povedal by som, že aj pár mesiacov, aby sa doladila a aby dostala aj viac obsahu, lebo dĺžka hry je do 4 hodín. V každom prípade je to však lepšie ako som po hrozných recenziách čakal a ak máte radi podobné hororové hry a nemáte prehnané nároky, tak by ste si to aj mohli celkom užiť. Pripravte sa však na slabší technický stav.

Hra vyšla na: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox One, Android, Microsoft Windows, Xbox Series X a Series S

Žáner: Hororová.

• 60%
    - 60%
60%

Stray Souls sa inšpirovalo v takých kultových hororoch ako je Silent Hill, Resident Evil či Alan Wake, ale neskúsení vývojári si na svoju prvotinu vybrali príliš veľké sústo a tak úplne to nezvládli. Slabý technický stav, viacero bugov a nedotiahnutá hrateľnosť z toho robia zabudnutia hodný titul. Aj napriek tomu však hra dokáže poriadne vystrašiť hlavne v úvode a má celkom dobrú hororovú atmosféru počas celej hry. Ak teda nemáte veľké očakávania a hľadáte niečo podobné ako už spomenuté hry, Stray Souls nie je až tak zlé.