V hre Sumerian Six ovládaš vedecké komando za nepriateľskou líniou a v realtimovom taktickom stealth dobrodružstve bojuješ proti nacistom. Odhaľuješ staroveké mystériá, využívaš experimentálne technológie a skúsiš zvrátiť priebeh 2. svetovej vojny. Sumerian Six [Sumerská šestka] sleduje Enigma Squad [Tím záhad], komando zložené z najlepších svetových vedcov, ktorí spojili svoje schopnosti, aby podnikali tajné misie v boji proti Tretej ríši. Spoločne sa snažíte zmariť nekalé plány jej bývalého člena Hansa Kammlera, ktoré súvisia s mocnou mystickou látkou menom Geiststoff.

Vydáš sa na napínavú cestu naprieč niekoľkými kontinentmi spolu so spojencami, ako sú exilová chemička Rosa Reznick, Wojtek the Werebear a ezoterický psychoanalytik Siegfried von Adelsberg. Zlikviduješ svojich nepriateľov pomocou jedinečných schopností každého člena tímu, inšpirovaných jeho odbornosťou, a naučíš sa ovládať umenie ich vzájomného prepájania na dosiahnutie ničivých efektov, pokiaľ máš mať nádej na úspech. Ako budeš hlbšie prenikať do nacistického sprisahania, narazíš na okultno-vedecké zbrane a staroveké sumerské artefakty spojené s Kammlerovými machináciami. V prípade, že nacisti zvíťazia, ťa čaká chmúrna budúcnosť, tak urob všetko pre to, aby sa temná časová línia v tejto realtimovej taktickej stealth adventúre nenaplnila. Nacisti pod vedením Hansa Kammlera, bývalého člena vášho oddielu, využívajú okultizmus na vytvorenie dokonalej Wunderwaffe [Zázračnej zbrane]. Postavíte sa ťažko vyzbrojeným, zmutovaným a nadprirodzenými silami posilneným jednotkám, a otestujete svoje strategické schopnosti a obratnosť na maximum.

Hravé násilie sa tu stretáva so super vedou. Hra má veľa stealth postupu nacistickými pevnosťami a rôznymi spôsobmi likviduješ všadeprítomných strážcov, než sa pustíš do riešenia vážnejších hrozieb. Kombinuješ dynamické schopnosti svojho tímu v kreatívnych prejavoch taktických schopností. Cestuješ po svete po rôznych lokáciách. Sumerian Six je inšpirovaná skutočnými miestami a udalosťami, ukazuje alternatívnu históriu, kde sú povesti a konšpiračné teórie rovnako reálne ako nacistická hrozba. Hra sa naozaj vydarila a určite si pri hraní spomeniete na klenoty ako Commandos alebo Desperados alebo nedávne hry od štúdia Mimimi ako Shadow Tactics: Blades of the Shogun a Shadow Gambit: The Cursed Crew. Podobným hrám sa však veľmi finančne nedarí a také štúdio Mimimi bolo už zatvorené a aj vývojári z Poľska zo štúdia Artificer, ktoré stojí za Sumerian Six už bolo z polovice takmer rozpustené ešte pred vydaním hry. V budúcnosti sa však dočkáme v tomto žánri znovuzrodenia Commandos série a uvidíme, či sa to uchytí viac alebo bude tento žáner ,,prekliaty,,.

Žáner: Taktická.

• 80%
    - 80%
80%

Sumerian Six je príjemné prekvapenie v žánri, ktorý je veľmi problémový a po finančnej stránke nie je veľmi rentabilný. V každom prípade ak ste fanpšikmi série Commandos alebo Desperados, určite sa budete dobre baviť. Sumerian Six je naozaj kvalitná a prepracovaná hra.

Autor – Lukas