Sword of the Necromancer mal v roku 2020 fenomenálne úspešnú kampaň cez Kickstarter. Je to jedna z najúspešnejších herných kampaní na výber peňazí na financovanie hry. Tvorcovia si totiž pýtali 15 000€ a vyzbierali 13x väčšiu sumu a to cez 200 000€ od viac ako 5 500 podporovateľov. Naozaj veľmi pekný úspech, ktorý dokazuje, že ak je kampaň dobre pripravená, tak aj malé indie štúdiá majú šancu na veľký úspech.
Hra je inšpirovaná samozrejme inými hrami žánru rogue-like, ale prináša veľmi originálny prvok, ktorý robí túto hru unikátnou a vďaka čomu dokáže zaujať aj v záplave veľkej žánrovej konkurencie. Je to systém boja, kde môžete používať padlých nepriateľov ako svojich spoločníkov. Nie je to tak, že by vaši spojenci pomocou inteligencie odbojovali bitky za vás, predstavte si to skôr tak, ako keby to bola špeciálna schopnosť alebo bojový pohyb navyše. Je to veľmi svieži koncept, ktorý prináša do bojov svieži vietor a neokukanosť. Súboje sú samozrejme značne divoké a ťažké a preto je potrebná aj stratégia, kedy a ako použijete získaného spojenca. Niektorí sa totiž používajú lepšie na útoky, iní zasa na obranu, keďže dokážu odraziť nepriateľské projektily. Behom boja si tieto vaše príšery môžete prepínať, vyvolať ich alebo odvolať, každá má samozrejme svoj život a ak sa minie, stratíte ju. Tieto vaše príšery sa behom boja vylepšujú a silnejú, získavajú nové schopnosti či útoky a naozaj to pridáva do bojov zaujímavý taktický prvok. To používanie padlých nepriateľov ako spojencov je dokonca spracované do inventára a teda keď si nejakú obludu oživíte na svoju stranu, zaberie miesto v inventári a teda budete musieť uvažovať aj po tejto stránke, lebo miesto v inventári nie je nafukovacie.
Vaša postava bojovníka má zbraň na blízko a aj zbraň na diaľku, čaká vás v dungeone viacero príšer a bossov a po tejto stránke je to podobné ako iné rogue-like hry. Teda hráte, za pochodu sa učíte a spoznávate herné mechaniky, schopnosti nepriateľov, taktiku bossov, prostredia a ak umriete, vrátite sa znovu a o niečo múdrejší. Samozrejme je to podobne ako u konkurencie a teda pri úmrtí stratíte všetky predmety aké ste si nazbierali a všetkých spojencov, ktorých ste mali. Samozrejme je tento prvok hry dosť tvrdý, ale aj kvôli tomuto sú tieto hry tak populárne. Každý ďalší postup hrou je o niečo iný a nikdy to nie je úplne rovnaké. Prostredia sú zakaždým náhodne generované a teda nikdy nevstúpite úplne do tej istej rieky. Hlavnou postavou je žena s menom Tama, ktorá chce zachrániť svoju kamošku Koko a pomocou zbrane Sword of the Necromancer ju chce privolať naspäť z ríše mŕtvych. Príbeh sa odkrýva po každej prejdenej úrovni a rozhodne je zaujímavo spracovaný. Hra obsahuje aj kooperáciu dvoch hráčov na rozdelenej obrazovke a ak máte s kým hrať, určite to využite, je to ešte väčšia zábava ako keď hráte iba sám.
Hra zatiaľ vyšla na: Nintendo Switch, PlayStation 4, PC, Xbox Series X and Series S, PlayStation 5, Xbox One
-
Žáner: 2D rogue-like/akčné RPG.
Multiplayer: Lokálna kooperácia 2 hráčov.
Hru vytvorili:
-
80%
Hodnotenie
Sword of the Necromancer je chytľavé akčné RPG, ktoré má síce jednoduchú grafiku a hrateľnosť je po čase repetetívna, no aj napriek tomu obsahuje veľmi vydarený a svieži prvok vyvolávania padlých nepriateľov do boja. Ak nejakú príšeru zabijete, môžete si ju vyvolať do boja na svoju stranu, čo má za následok zábavné boje a zaujímavé taktizovanie. Príbeh je tiež neokukaný a celkovo sa jedná o príjemnú indie hru.
Autor – Rado