Učebna pomsty je úplne nová manga séria od nakladateľstva Zanir. Jedná sa o thriller z prostredia školy. Je to na pomery máng kratšia séria, celkovo má táto manga sedem dielov. Jedná sa vlastne o revenge príbeh a teda príbeh pomsty, v ktorom bola hlavná hrdinka šikanovaná svojimi spolužiakmi a chce sa im za to poriadne kruto pomstiť. Meno hlavnej hrdinky je Ajana Fudžisava a chce sa za svoje utrpenie pomstiť každému z 28 žiakov. Séria začala prvým dielom celkom zaujímavo a ponúkla prekvapivo drsný revenge thriller zo školského prostredia, ktorý dokázal svojou krutosťou a brutalitou občas naozaj prekvapiť.

Druhý diel samozrejme pokračuje tam, kde skončil ten prvý a hneď niekoľko spolužiakov sa už krutej posty dočkalo, no hlavná hrdinka pokračuje ďalej a pred ničím sa nemieni zastaviť. Dokonca ani pred smrťou a to, že dve jej spolužiačky umreli Ajanu nijak extra nerozhodilo a chce sa pomstiť všetkým svojim spolužiakom aj naďalej. Dokonca už má aj spoločníčku a Ajana ju chce pre svoje kruté účely riadne využiť, kým sa pomstí aj jej…Séria je o teenageroch a je aj určená hlavne teenagerom, ale dokáže svojim krutým príbehom zaujať, je celkom šikovne napísaná a hororových fajnšmekrov poteší svojou brutalitou a nápaditými úmrtiami. Druhý diel ponúkne znásilnenie a potom drsnú odplatu, ale celkovo je tu tej drsnej zábavy menej ako v prvom diely a ešte ostáva na pomstu vysoký počet spolužiakov. Koniec druhého dielu však ukáže veľmi zaujímavé odhalenie a určite to ešte bude v nasledujúcich častiach pútavé. Tak uvidíme, prvý diel sa mi páčil viac, ale neurazil ani ten druhý. Rozhodne to nie je pre každého, ale snáď si to svojich fanúšikov nájde v dostatočnom počte.

Počet strán: 184

Scenár: Karasu Jamazaki

Kresba: Rjú Kaname

Preklad: Sabina Dudová

Redakcia: Katarzyna Niemiec, Veronika Nováková (Špendla), Jan Schejbal

3

Nová manga séria s názvom Učebna pomsty pokračuje svojim druhým dielom, v ktorom sa žiačka s menom Ajana Fudžisava mstí svojim spolužiakom za krutú šikanu, ktorú od nich musela znášať. Celkovo sa jedná o thriller zo školského prostredia, ktorý má prekvapivo veľa brutálnych a naozaj drsných scén. Síce je druhý diel z tohto hľadiska slabší ako ten prvý, no stále ponúka relatívne zaujímavý a pútavý scenár.