Unsighted je jedným z najlepších metroidvania tohto roka, ktorý obsahuje skvelé boje, rôzne herné systémy a postapokalyptický príbeh lásky k lesbickým robotom. Jednou zo skvelých vecí na moderných metroidvaniach je, že sa zdá, že stále existuje toľko nového priestoru na preskúmanie. Nové nezávislé vydanie Unsighted od Studio Pixel Punk, ktoré sa vyhýba typickému štýlu 2D platformy pre pixelovaný izometrický pohľad, preberá tento známy základ metroidvania, ale rozširuje ho výrazne nad rámec normy s množstvom mechaník a vynikajúcim rozprávaním. Výsledkom je vysoko znovuhrateľný a reaktívny zážitok, doplnený o bonusové herné režimy a rozmanité obsadenie. Prakticky každý si tu nájde niečo, čo sa mu bude páčiť, či už ide o systémy podobné dušiam, časovo obmedzené rozprávanie, zdravú kombináciu zbraní a vylepšení, alebo o pútavé bojové výzvy a environmentálne hádanky.

Alma je užitočný automat vytvorený doktorom Zeferinom, postavený ako dokonalá syntetická zbraň, ktorá má vnímavé vedomie. Na začiatku hry Unsighted apokalyptická udalosť spustošila väčšinu planéty a skupina automatických robotov sa pokúša obnoviť a brániť svoju začínajúcu komunitu pred vonkajšími hrozbami. Týmito hrozbami sú zhodou okolností iní roboti, ktorí sú „nevidomí“ – porovnateľné s „going hollow“ v Dark Souls – a pri rozhovore so zdravými NPC sa v rohu zobrazuje ich viditeľný časový limit. Myšlienka je taká, že akonáhle to úplne skončí, stratia rozum a stanú sa na nerozoznanie od mnohých robotických nepriateľov, ktorých Alma pravidelne obmedzuje na svojej ceste. Hráči začínajú Unsighted s vlastným značným časovým limitom, čo dodáva hre zaujímavý pocit tlaku. Špeciálne vzácne predmety môžu predĺžiť zostávajúci čas Almy alebo ich možno darovať iným NPC a vyjednávanie tohto systému môže zablokovať obsah alebo viesť k niekoľkým bonusovým predmetom, dialógom a udalostiam. Je to typ mechaniky, ktorá funguje dobre, ale môže byť vyradená z priority pre iné činnosti a voliteľná obtiažnosť uľahčuje jej použitie pri hlavnom queste.

Či tak alebo onak, zameranie na boj a puzzle-platforming zostáva ústredné a Unsighted v tomto ohľade užitočne svieti. Alma začína s blasterom a mečom, ale môže získať sekery, granátomety, nadrozmerné shurikeny a dokonca aj tú starú oporu, spoľahlivú strelu. Kombá sú základné, ale nové zbrane možno ovládať v každej ruke so striedavým odčerpávaním výdrže a použitie načasovaného odvrátenia je neoddeliteľnou súčasťou súboja s nepriateľmi a bossmi, čo umožňuje kritické poškodenie a žetóny. A, podobne ako predtým Metroid, aj Unsighted považuje svoje zbrane za multifunkčné nástroje, rovnako užitočné na riešenie hádaniek, prechod a boj. Pri rozpoznaní výšok a povrchov v ¾ pohľade sú určité ťažkosti, s čím, pravdaže, Unsighted občas zápasí, ale plošinovka je inak vynikajúca a vynechané skoky nikdy nevedú k okamžitému KO. Každý preskúmateľný biom obsahuje jedinečné vizuálne prvky, bariéry, poklady a hádanky, pričom mapa sveta je na začiatku pomerne otvorená; Almina užitočná spoločníčka robotických víl Isis prevedie nových hráčov miernym ukazovaním cesty, ale tieto ciele môžete pokojne ignorovať, pretože tlačiť sa do vzdialených kútov mapy, aby ste videli, čo je dostupné, plne podporuje dizajn hry. Je tu tiež crafting, systém vybavenia na žetóny, spoločníci, ktorí pomáhajú v boji, nejaký jednoduchý lov predmetov a la Hades, jedinečné zbrane, ktoré možno bože, a mnoho ďalších tajomstiev, ktorých sme sa ani nedotkli. Pre brazílskeho vývojára Studio Pixel Punk je Unsighted prístupným a obsahovo bohatým debutom s podmanivou sci-fi drámou vo svojom jadre a určite aj argumentom pre jednu z najlepších metroidvánií roka.

Oficiálna stránka hry. 

Hra zatiaľ vyšla na: Microsoft Windows, Nintendo Switch

Žáner: 2D RPG.

Multiplayer: Nie.

Hru vytvorili:

 

 

  • 80%
    - 80%
80%

Hodnotenie

Unsighted je veľmi chytľavá RPG metroidvania a rozhodne patrí vo svojom žánri medzi najlepšie tituly roka. Príbeh je tiež zaujímavý a ak máte radi peknú pixelartovú 2D grafiku, určite budete s hrou spokojní.

Autor – Lukas