Ak máte radi survival horory z 90. rokov ako boli prvé diely Resident Evil alebo ešte pred tým séria Alone In The Dark, tak vás You Will Die Here Tonight určite poteší svojím retro spracovaním, ktoré spomenuté herné legendy dosť evokuje. Je to malý indie horor, ktorý vyšiel v podstate v tichosti na Halloweena. Predtým som o hre takmer nič nevedel a možno som na tento titul videl nejaký jeden trailer, ale inak nič. Čo je aj celkom škoda, lebo s hrateľnosťou a atmosférou sa tvorcovia celkom pohrali. Tiež tu máte tajuplné veľké historické sídlo podobne ako už v spomenutých sériách a hra sa Resident Evil a Alone In The Dark aj dosť celkom podobá svojim dizajnom prostredia či niektorých nepriateľov. Do tohto historického sídla prilietate s komandom, ktoré je na začiatku hry celé zlikvidované (uspaté). Preberáte sa ako jedna z postáv komanda a snažíte sa prísť, čo sa vlastne deje a kde všetci sú?

Mechanika hry je dosť zaujímavá a tvorcovia sa s ňou celkom vyhrali a zo začiatku nebudete úplne chápať čo sa vlastne deje. Totiž ak za vašu postavu umriete, nenasleduje žiadny load pozície, proste ste umreli a zobúdzate sa ako ďalší člen komanda. Predošlý postup hrou je však už zaznamenaný a ak ste teda našli nejaké predmety s vašou predošlou postavou, po prehľadaní jej mŕtvoly tieto predmety získate. Ak ste už za vašu predošlú postavu otvorili nejaké zamknuté dvere, zabili nepriateľa, vyriešili nejakú hádanku, tak už je to zaznamenané a dvere sú otvorené, nepriateľ leží mŕtvy na podlahe a hádanka je už vyriešená. Naozaj zaujímavá mechanika, občas je to však dosť frustrujúce, keďže je hra v niektorých chvíľach naozaj nekompromisná a vás tá smrť proste občas nasere. Ak umriete za všetkých členov komanda, začínate úplne odznovu zo základne a znovu priletíte do historického sídla a znovu sa začnete zobúdzať postupne. Postavy si už však dačo pamätajú a niečo sa im marí z predošlého postupu.

Samotná hrateľnosť je naozaj v štýle spomenutých hororových sérií a teda sa pozeráte na vašu postavu z vyššej perspektívy a pobehujete po prostredí, preskúmavate objekty, zbierate náboje a potrebné predmety, ktoré následne potrebujete pri nejakej hádanke a bojujete s rôznymi zombíkmi či inými monštrami. Samotný boj je následne prepnutý do FPS pohľadu a vaša postava stojí na jednom mieste, vidíte si zbraň a môžete sa s postavou otáčať a strieľať nepriateľov naokolo. Má to takto výrazne strašidelnejšiu atmosféru, lebo ak sa netrafíte, čo je občas naozaj ťažké, tak sa na vás monštrum vrhne, prinajlepšom vás zraní no a prinajhoršom zabije. Ak ste zranení (nakazení), beží vám odpočet času, ktorý vám zostáva na nájdenie lekárničky, inak umierate. Hra je vo viacerých týchto momentoch naozaj nepríjemná, lebo viete, že ak budete neúspešní, tak musíte znovu začať za inú postavu. Samotné preskúmavanie prostredia ma bavilo a boje sú správne napínavé. Hororových fanúšikov potešia nepríjemné zvuky, hudba a aj výzor nepriateľov. Bavil som sa celkom dobre a aj keď je hra značne frustrujúca v niektorých momentoch, pre milovníkov spomenutých kultových sérií hru určite odporúčam skúsiť.

Hra vyšla na: PC

Žáner: Horor

Multiplayer: Nie

• 75%
    - 75%
75%

You Will Die Here Tonight je horor inšpirovaný slávnymi survival horormi 90. rokov  ako Resident Evil či Alone In The Dark. Ak ste z týchto sérií prvé diely hrali, tak vás určite poteší aj You Will Die Here Tonight, ktoré je hrateľnosťou a aj grafikou spomenutým hrám podobné. Preskúmavate staré historické sídlo, riešite hádanky, bojujete v FPS pohľade s monštrami a celé to má vydarenú hororovú atmosféru a ak umriete, tak nenasleduje žiadny load, ale začínate za inú postavu z komanda a svoju predošlú mŕtvu postavu nájdete tam kde umrela a viete jej zobrať predmety a aj postup hrou je zapamätaný.